فرماندار رودان:

فرهنگ سازی رکن تاثیر گذار کاهش سوانح جاده ای است

فرماندار رودان در آخرین نشست شورای آموزش و پرورش رودان در سال 95 گفت: باید به سمتی حرکت کنیم که با فرهنگ سازی در جامعه از طریق رسانه های جمعی، از بروز و وقوع سوانح رانندگی جلوگیری کنیم.

کد مطلب: ۶۰۷۲۳۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا هرمزگان، احمد محمودی فرماندار و رییس شورای آموزش و پرورش رودان در این نشست با قدردانی از عملکرد حوزه های آموزشی و پرورشی که در راستای بالندگی و تربیت نسلی متعهد، کارآمد و خلاق تلاش می کنند گفت: امروز بحمدالله با پیشرفت تکنولوژی و رشد سریع جوامع از امکانات خوبی برای حمل و نقل و تحصیل دانش آموزان در مدارس برخورداریم و این در حالی است که قبل از انقلاب عده خاصی اجازه تحصیل و حضور در مدارس را داشتند که این امر خود نشان از ثمرات ارزشمند شکوفایی انقلاب اسلامی است.

وی در ادامه فرهنگ سازی را رکن تاثیرگذار در کاهش سوانح و تصادفات جاده ای عنوان کرد و اظهار داشت: باید به سمتی حرکت کنیم که با فرهنگ سازی در جامعه از طریق رسانه های جمعی، از بروز و وقوع سوانح رانندگی که سالانه بسیاری از خانواده ها را داغدار می کند جلوگیری کنیم.

محمودی خاطرنشان کرد: سرعت غیرمجاز و عدم توجه به مقررات رانندگی از مهمترین عوامل بروز سوانح است که هم در بخش جاده های درون شهری و هم برون شهری اتفاق می افتد که نیاز است برای تامین امنیت و سلامت دانش آموزان از ناوگان حمل و نقل ایمن استفاده شود.

فرماندار رودان تاکید کرد: مشارکت مادی خانواده ها در بخش سرویس ایاب و ذهاب دانش آموزی و یاری نمودن آموزش و پرورش در این مهم می تواند تا حد زیادی از بروز سوانح احتمالی جلوگیری کند.

رییس شورای آموزش و پرورش رودان با بیان اینکه سفرهای نوروزی فرصت مناسبی برای شناساندن چهره زیبای شهرستان به میهمانان است یادآور شد: برقراری تمهیدات لازم در اماکن اسکان و تجهیزات مورد نیاز میهمانان از مهمترین مواردی است که باید در اماکن اسکان مد نظر قرار گیرد.

وی برخورد مناسب و درخور شان فرهنگیان از سوی پذیرش کنندگان و مسئولین مدارس مجری طرح اسکان در طول اجرای طرح را مورد تاکید قرار داد و عنوان کرد: قبل از آغاز پذیرش، کلیه اماکن اسکان توسط بهداشت محیط مورد بازدید قرار می گیرند، به هیچ وجه آب و برق مدارس مجری طرح اسکان قطع نخواهد شد و با هماهنگی با اداره صنعت و معدن، فروشگاه های عرضه مواد غذایی مجاور اماکن اسکان تا پایان تعطیلات بصورت شبانه روزی کشیک خواهند بود.

احمد رحیمی پور مدیر آموزش و پرورش رودان نیز در ابتدای این نشست با بیان اینکه ستاد اسکان فرهنگیان از 25 اسفندماه آماده پذیرش میهمانان فرهنگی است، گفت: در حال حاظر 7 آموزشگاه بصورت ثابت در بخش شهری، 2 آموزشگاه و یک سالن ورزشی بصورت اضطراری و 4 آموزشگاه در بخش روستایی واقع در پیرچوگان بمدت 19 روز آماده ارائه خدمات به میهمانان نوروزی هستند.

رحیمی پور افزود: در مجموع 51 اتاق با درجه الف و ویژه و همچنین استقبال از میهمانان در بدو ورود با اهدای پکیج های پذیرایی از برنامه هایی است که در نشست های متعدد ستاد اسکان به تصویب رسیده است.

وی عنوان کرد: در طول مدت تعطیلات نوروزی، دو آموزشگاه عترت و علامه امینی به عنوان مجریان طرح اعتکاف علمی دانش آموزان سال سوم دوره متوسطه و پیش دانشگاهی هستند که دانش آموزان در قبال پرداخت مبلغی بعنوان صبحانه، نهار و هزینه مشاور می توانند از امکانات استفاده کنند و یا صرفا در صورت استفاده از اماکن آموزشی برای درس خواندن می توانند بصورت رایگان از مدارس مذکور استفاده کنند.

مدیر آموزش و پرورش رودان با اشاره به میهمانانی که فرزندانشان نیاز به مکانی جهت مطالعه برای حضور در آزمون سراسری را دارند بیان کرد: میهمانانی که فرزند پشت کنکوری دارند می توانند از قرآئت خانه های موجود در مدارس شبانه روی که مجری طرح اسکان هستند استفاده کنند.

وی از اختصاص سی هزار متر ایزوگام جهت استفاده در پشت بام مدارس خبر داد و گفت: مدیران مدارسی که اعلام نیاز به پوشش سقف مدارسشان به ایزوگام را به این مدیریت ارسال نموده اند، با مساعدتهای معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی نوسازی مدارس استان طی سه ماه آینده نسبت به اجرای کامل پوشش ایزوگام مدارس اقدام می شود.

به گزارش پانا هرمزگان، قهرمانی رودان در مسابقات تنیس روی میز دانش آموزان ابتدایی، برگزاری جشنواره جابر ابن حیان و راهیابی 10 طرح به مرحله استانی، برگزاری جشن تکلیف برای یک هزارو 200دانش آموز دختر دوره ابتدایی با حضور امام جمعه رودان، برگزاری همایش خیرین مدرسه ساز و تجلیل از 16 نفر از خیرین و بانیان خیر در مدارس، برگزاری گردهمایی معاونین، کارشناسان و راهبران آموزشی شرق استان به میزبانی رودان، افتتاح سالن ورزشی شهید چراغی سنگی و آموزشگاه مقاوم سازی شده شهید افساء خیرآباد از مهمترین برنامه های برگزار شده آموزش و پرورش رودان طی یک ماه گذشته بود که از سوی مدیر آموزش و پرورش این شهرستان به اطلاع اعضای این شورا رسانیده شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار