معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان به پانا خبرداد:

راهیابی 10 اثر از رودان به جشنواره استانی جابر ابن حیان

معاون آموزش ابتدایی آموزش و پرورش رودان از برگزیده شدن 50 طرح و اثر دانش آموزان رودانی در مرحله شهرستانی جشنواره جابرابن حیان و راهیابی 10 اثر به جشنواره استانی خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۵۵۶۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد محسنی در گفت و گو با خبرنگار پانا هرمزگان گفت: جشنواره دانش آموزی جابر ابن حیان با راهیابی 450 طرح و اثر از دانش آموزان 75 آموزشگاه شهری و روستایی به مرحله شهرستانی به مدت یک هفته در محل سالن شهید چراغی این شهرستان برگزار شد که در نهایت 50 طرح از دستاوردهای تحقیقی و پژوهشی خلاقانه دانش آموزان رودانی به عنوان منتخب طرح های مرحله شهرستانی معرفی شدند.

وی افزود: در مرحله نخست این جشنواره 450 طرح تحقیقی از دانش آموزان ابتدایی این شهرستان با حضور 10 نفر از آموزگاران برجسته شهرستان بعنوان هیئت داوران جشنواره شهرستانی جابر ابن حیان به مدت یک هفته مورد بررسی و داوری قرار گرفت.

این مسئول در ادامه گفت: با توجه به حجم وسیع طرح های پذیرفته شده در مرحله شهرستانی، روند بررسی و امتیاز دهی توسط هیئت داوران جشنواره، روزانه با 6 ساعت بررسی جمعا به 42 ساعت رسید که نشان از دقت و اهتمام ویژه هیئت داوران به دستاوردهای پژوهشی دانش آموزان است.

معاون آموزش ابتدایی رودان در ادامه اظهار داشت: از 50 طرح برگزیده مرحله شهرستانی، تعداد 10 طرح بصورت ویژه توسط هیئت داوران بعنوان منتخب مرحله شهرستانی برگزیده شدند و مجوز ورود به مرحله استانی جشنواره دانش آموزی جابرابن حیان را کسب نمودند.

وی عنوان کرد: طرح های منتخب این جشنواره شامل بهداشت و سلامت، ابزارهای الکترونیکی، تغذیه و سلامت غذایی، زندگی مدرن، استفاده از گل و گیاهان در درمان های طبیعی، فواید و مضرات حشرات، تجهیزات ساختمانی و زمین شناسی، تاثیرات مواد شیمیایی بر محیط اطراف، کاربرد علم فیزیک در زندگی و رباتیک است که در مرحله استانی شرکت می کنند.

محسنی خاطرنشان کرد: مرحله استانی و پایانی جشنواره جابر ابن حیان در نیمه دوم فروردین ماه سال 1396 به میزبانی مرکز استان برگزار می شود.

عکاس: قاسم نگاری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار