رئیس تبلیغات اسلامی ساوه در گفت و گو با پانا:

درخت فواید متنوع و اثرگذاری در محیط زیست دارد

رئیس تبلیغات اسلامی ساوه گفت: درخت فواید متنوع و اثرگذاری دارد که کاشت آن را ضروری می سازد.

کد مطلب: ۶۰۵۴۴۴
لینک کوتاه کپی شد

حجت الاسلام یزدان دوست در گفت و گو با خبرنگار پانا استان مرکزی، با اشاره به این فواید افزود: چوب درختان در صنایع چوب بری و تأمین بخش مهمی از وسایل مورد نیاز زندگی انسان نقش اساسی دارد.

وی ادامه داد: درختان می توانند در جلوگیری از فرسایش خاك زمین در هنگام سیل نقش مهمی داشته باشند.

رئیس تبلیغات اسلامی ساوه با بیان اینکه درختان در تغییر و تبدیل آب و هوا و اعتدال آن نقش به سزایی دارند اظهار داشت: تشكیل جنگل و توسعه آن، نه تنها تاثیر اساسی در روند آب و هوا دارد، بلكه در حشر و نشر پرندگان، چرندگان و دیگر حیوانات اهلی و وحشی و نهایتا تعادل در چرخه طبیعت نقش ارزنده ای دارد.

حجت الاسلام یزدان دوست ابراز داشت: بسیاری درختان از قدیم الایام، در صنعت داروسازی و عطاری و حتی به دست آوردن نوعی چسب مورد استفاده قرار می گیرند.

وی بیان کرد: سایه و ریشه درختان در حفظ و رشد گیاهانی كه نمی توانند ریشه خود را برای جذب آب به اعماق زمین بفرستند یا طاقت تحمل تابش مستقیم نور خورشید را ندارند و یا نمی توانند در مقابل باد و باران های تند مقاومت نمایند، تأثیر به سزایی دارند.

رئیس تبلیغات اسلامی ساوه ابراز داشت: در فصل پاییز كشاورزان، باغداران و گل و گیاه كاران از كود ساخته شده از انبوه برگ درختان استفاده لازم را می نمایند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار