از ابتدای سال تا کنون؛

۶ هکتار از اراضی ملی در شفت رفع تصرف شد

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت از رفع تصرف بیش از شش هکتار از اراضی ملی در این شهرستان خبر داد.

کد مطلب: ۶۰۴۱۵۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، ناصر جمالزاده در حاشیه مراسم درختکاری که با حضور مسئولان شهرستان شفت و به صورت نمادین در بیمارستان امام رضا(ع) این شهرستان برگزار شد، اظهار کرد:در سال جاری بیش از شش هکتار از اراضی ملی در شهرستان شفت رفع تصرف شده است.

وی به بازرسی و گشت یگان حفاظت منابع طبیعی شهرستان شفت نیز اشاره کرد و گفت: بیش از ۱۰۰ مورد گشت زنی توسط یگان حفاظت منابع طبیعی در سطح شهرستان صورت گرفته است.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شفت در ادامه به برخی از برنامه های هفته منابع طبیعی در سطح شهرستان اشاره کرد و افزود: همزمان با آغاز هفته منابع طبیعی به نیت ۲۰۰ شهید شهرستان، پنج شهید گمنام و یک شهید مدافع حرم ۲۰۰ اصله نهال در محوطه بیمارستان کاشته شد.

جمالزاده همچنین توزیع دو هزار و ۵۰۰ اصله نهال در نماز جمعه شهرستان را از شاخص ترین برنامه های این هفته نام برد و گفت: این نهال ها از نوع پهن برگ سنتی گیلانی (ون)، افرا، بلوط، کاج سوزنی، سرو نقره ای و خمره ای هستند.

وی با اشاره به برخی از فعالیت های انجام شده در طول سال جاری از سوی این اداره، خاطرنشان کرد: شهرستان شفت دارای ۳۲هزار هکتار اراضی جنگلی و ۱۲ هزار و ۵۰۰ هکتار مرتع است.

جمالزاده در ادامه مبارزه با قاچاق چوب را یکی از مهم ترین فعالیت های منابع طبیعی دانست و تصریح کرد: حجم چوب های قاچاق کشف شده در طی این مدت بیش از ۶۷ تُن بوده است.

وی با بیان اینکه ۱۶ خودرو حمل چوب های قاچاق نیز توقیف شده است، اظهار کرد: در این رابطه ۴۴ نفر دستگیر که از این تعداد ۲۰ نفر روانه زندان شده اند.

رئیس اداره منابع طبیعی شفت با اشاره به اینکه برای اراضی جنگلی با هرگونه قطع و حمل درختان براساس مواد قانونی برخورد می شود، افزود: در این راستا در زمینه قطع اشجار ۲۵ فقره و حمل چوب نیز ۱۷ فقره پرونده تشکیل شده است.

جمالزاده با بیان اینکه ۶۵ مورد بازدید از کارخانجات و کارگاه های چوب بری انجام شده است، خاطرنشان کرد: جنگل گردی یکی دیگر از فعالیت های است که به صورت مستمر و دائمی، محسوس و نامحسوس توسط اداره منابع طبیعی شهرستان شفت صورت گرفته که سه مورد آن در حضور دادستان شهر بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار