استاندار گیلان:

اقتصاد مردم گیلان با گردشگری درآمیخته است

استاندار گیلان گفت: اقتصاد مردم گیلان با گردشگری درآمیخته و معیشت بسیاری از مردمان این دیاربا حضورگردشگران تامین می شود.

کد مطلب: ۶۰۳۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان، کارگروه گردشگری استان به ریاست استاندار و با حضور مدیران دستگاه های اجرایی و بانکها و همچنین سرمایه گذاران حوزه گردشگری گیلان برگزار شد.
محمد علی نجفی با مطلوب ارزیابی کردن مباحث زیرساختی و فراهم بودن امکانات لازم برای سرمایه گذاری در حیطه گردشگری را مورد بحث قرار داد و گفت: اقتصاد مردم گیلان با گردشگری درآمیخته و معیشت بسیاری از مردمان این دیار با حضور گردشگران تامین می شود.
وی اظهار کرد: طی سال جاری اقدامات ارزشمندی از سوی دولت برای تسهیل سرمایه گذاری همچون استمحال، بخشودگی جرایم، وام های زودبازده و ... صورت گرفت و توانست چرخ های تولید و اقتصاد را به حرکت درآورد.
نجفی به برگزاری ستاد تسهیل و رفع موانع تولید و سرمایه گذاری در استان و برگزاری جلسات متعدد در گیلان برای تسریع در فعالیت سرمایه گذاران اشاره کرد و افزود: رایزنی با مدیران عامل بانکها و نیز مسئولان عالی کشور تلاشی در جهت بهبود سرمایه گذاری در استان بوده است.
نماینده عالی دولت در گیلان،گردشگری حلال را موضوع روز کشورهای توسعه یافته خواند و گفت: باید تلاش کنیم تا این فرهنگ و الگوی ممتاز در گیلان نیز محقق شود.
این مسئول برخورداری گیلان از 71 منطقه نمونه گردشگری را امری مهم در سند چشم انداز توسعه گردشگری دانست و با تاکید بر اینکه تقسیم بندی مذکور بنابر تحقیق و تحلیل های کلان صورت گرفته؛ خواستار فراهم کردن زمینه سرمایه گذاری در این مناطق از سوی تمامی دستگاه های اجرایی استان شد.
رضا علیزاده مدیرکل میراث فرهنگی،صنایع دستی و گردشگری گیلان در این نشست با اشاره به اقدامات و تلاشهای صورت گرفته دولت تدبیر و امید در حوزه گردشگری، تعالی در مباحث توسعه ای و زیرساختی این صنعت را مرهون دیپلماسی ممتاز دولتمردان خواند و گفت: امروز شاهد رشد چشمگیر گردشگران خارجی برای سفر به اقصی نقاط کشور در مرزهای زمینی و هوایی هستیم.
وی با بیان اینکه در سالهای اخیر گیلان جایگاه مناسبی در توسعه اقتصادی از طریق توسعه پایدار گردشگری را کسب کرده؛ توجه به سرمایه گذاران بخش خصوصی و فعالان این صنعت را مورد تاکید قرار داد و گفت: رونق اقتصادی،رشد فزاینده اشتغال و تحول مثبت در امر شهرسازی در گرو تعاملات ارزنده بخش خصوصی است.
این مسئول؛ صنعت گردشگری را چشم اندازی برای تحول همه جانبه و پیشرفت روز افزون دانست و افزود: چشم انداز بیست ساله توسعه کشور و نیز پیش نویس برنامه ششم توسعه اهداف مهمی را برای صنعت گردشگری ترسیم کرده که می تواند تحول بنیادین در نظام این صنعت به وجود آورد.
وی گردشگری را مقوله ای میان فرهنگی و صنعتی میان بخشی قلمداد کرد و افزود: توجه استاندارگیلان به حوزه گردشگری و نامگذاری سال 96 بعنوان سال توسعه گردشگری از سوی ایشان نشان از اهمیت این ادعاست؛ لذا تحقق اهداف و چشم اندازهای این صنعت مستلزم همکاری و همراهی تمامی دستگاه های اجرایی استان خواهد بود.
علیزاده به بیان مشکلات موجود در مسیر سرمایه گذاری گردشگری استان پرداخت و خواستار رفع مشکلات موجود تا رسیدن به بالندگی اقتصادی گیلان شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار