سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی:

داستان خوانی به فهم بهتر ریاضی و فیزیک کمک می کند

سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: تقویت داستان خوانی، فهم فرهنگی کودکان را بالا می برد و حتی دایره واژگان و فهم درس های غیر علوم انسانی را نیز افزایش می دهد.

کد مطلب: ۶۰۱۸۷۳
لینک کوتاه کپی شد
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، حسین علی قبادی در اولین جشنواره کتاب اولیا و مربیان (آموزش والدین ) که امروز در سالن کوثر دانشکده روانشناسی و علوم تربیتی دانشگاه تهران برگزار شد اظهارداشت: از ابتدای انقلاب اسلامی اشتباه و خلط بزرگی رخ داد و خانواده ها به دلیل استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران و اعتقاد اخلاقی و ایمانی که به این نظام داشتند همه چیز را به آموزش و پرورش واگذار کردند.
وی افزود: والدین باید از محدودیت های آموزش و پرورش کم کنند.معتقدم والدین مناطق محروم بیشتر از فرزندانشان به آموزش های آموزش و پرورش نیازمند هستند.
سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی گفت: آموزش و پرورش باید با توجه به نیازهای خانواده های مناطق مختلف در حوزه های مختلف عاطفی، معنوی، اقتصادی و ... با کمک موسسات مردم نهاد امکانات را برای توانا کردن خانواده ها فراهم کند .
وی تصریح کرد: پس از انقلاب گسست افقی و و عمودی بین والدین و فرزندان ایجاد شد اما باید بدانیم تفاوت و شکاف فرهنگی تمایز دارند و باید تمایزات و تفاوت های را تحمل کنیم و با روش های کارشناسی، حفره ها و شکاف ها را پر کنیم .
قبادی گفت: خانواده ها داری انرژی عظیم و امکانات ناشناخته ای هستند که باید با شناساییی آنها بهترین بهره را از توانمندی خانواده ها ببریم .
وی ادامه داد : برخی روالهای آموزشی و درس ها خود به خود به عذاب و شکنجه برای خانواده های و دانش آموزان تبدیل می شود که این عنصری نامطلوب برای دانش آموزان است و درس ها و روال های آموزشی باید حلقه های واسط بین اولیا و مربیان باشد .
سرپرست پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی یادآور شد: پدران و به ویژه مادران باید مسئله داستان و نهضت داستان خوانی را جدی بگیرند زیرا داستان خوانی باعث می شود حس زیبایی شناختی و امنیت مواریث ایرانی ، اسلامی و فرهنگی حفظ شود .
وی افزود: تقویت داستان خوانی بزرگترین خدمت به ایران و مواریث فرهنگی است زیرا کسانی که داستان زیادی بخوانند در دیکته و فهم متن خوب می شوند و حتی درس هایی نظیر ریاضی و فیزیک را بهتر می فهمند .
قبادی ادامه داد : تقویت داستان خوانی باید به یک جریان سازی و شبکه ارتباطی بین اولیا و مربیان تبدیل شود و در این صورت، درس های عذاب آوری مانند دیکته غیر لازم و یا تعدیل می شود و فهم فرهنگی کودکان را بالا می برد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار