معاون پرورشی وفرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی :

امورتربیتی،قطب نمای آموزش و پرورش است/تقدیراز 400 مربی پرورشی ومشاوره

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش وپرورش خراسان شمالی با بیان این مطلب که سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در 6 ساحت تعریف شده گفت: 4 ساحت از آن مربوط به حوزه پرورشی و فرهنگی است.

کد مطلب: ۶۰۱۲۰۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا خراسان شمالی، علی شورزاده در نشست خبری که بمناسبت هفته امور تربیتی برگزارشد،نماز و قرآن ،اخلاق اسلامی و فرهنگ بومی و محلی را چهارراهبرد حوزه پرورشی عنوان کرد.

شورزاده ، از امور تربیتی به عنوان قطب نمای فعالیت های آموزش و پرورش نام برد و اظهارداشت : امور تربیتی به عنوان یک میثاق ملی در سند تحول بنیادین نقش برجسته ای دارد.

وی افزود: به مناسبت سالروز امور تربیتی ، بیش از 100 برنامه در مرکز استان وشهرستان ها اجرا خواهد شدکه ، تجلیل از 400 نفر از مربیان پرورشی و مشاوران ،رونمایی از سه کتاب تحت عنوان خط آسمانی برگرفته از آیه های قرآنی، سراب و مشاوره باحضور معاون وزیر از برنامه های شاخص ، هفته امورتربیتی است.

شورزاده ، تجدید میثاق با شهدا، حضور در گلزار شهدا ،زنگ سپاس مربی ، دیدار با نماینده ولی فقیه ،دیدار با پیشکسوتان حوزه پرورشی، سرکشی از بیماران فرهنگی، شرکت در نماز جمعه تجلیل از پیشکوتان ، معاونین ومربیان پرورشی باحضور معاون وزیر و مسئولان استانی و ... را از اهم برنامه های هفته امور تربیتی ذکر کرد.

وی ، در ادامه با اشاره به گزارشی از عملکرد حوزه پرورشی و فرهنگی استان عنوان کرد: در مسابقه پرسش مهرامسال، 32 هزارو500 نفرشرکت داشتند که از این تعداد 78 اثر به مرحله کشوری ارسال شده است.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان اینکه ، در افتتاحیه مسابقات قرآنی ، 127 هزار دانش آموز دختر و پسر در مرحله آموزشگاهی شرکت کردند گفت: در حدود هزار دانش آموز به مرحله استانی راه یافته اند که در تاریخ 19 و 20 اسفند در استان برگزار می شود.

وی افزود: در حوزه دانش آموزی فعالیت های مهم و چشمگیری انجام شده است که یکی از این فعالیت ها در حوزه تعلیم و تربیت ، نخبه پروری است که به خوبی انجام شده است.

شورزاده در ادامه با اشاره به اینکه ، بیش از نصف جمعیت جامعه را آموزش و پرورش تشکیل می دهد گفت: 161 هزار دانش آموز با 14 هزار فرهنگی که درحدود 70 درصد با خانواده های دانش آموزان استان را شامل می شود.

وی گفت:11 دارالقرآن در استان وجود دارد که از این تعداد 2 دارالقرآن در شهرستان شیروان و رازوجرگلان به حالت نیمه بالغ بر 700 میلیون تومان اعتبار لازم دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در ادامه با اشاره به ارودگاه دانش آموزی در استان گفت: سه اردوگاه در شهرستان های بجنورد، شیروان و اسفراین در حال نیمه تمام است

وی در خصوص اردوگاه شهید چمران شهرستان بجنورد عنوان کرد: این اردوگاه با 48 هکتار 52 درصد پیشرفت فیزکی دارد.

شورزاده افزود: در فاز اول 4 میلیارد و500 میلیون تومان هزینه شده است که نیازمند مشارکت دستگاه های اجرایی و تعهد دستگاه هایی آب منطقه ای و آب و فاضلاب شهری دارد.

معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش استان در بخش دیگر از سخنانش بیان کرد: خراسان شمالی 720 نفر مربی پرورشی دارد که 500 نفر به عنوان مربیان تخصصی پرورشی و 252 نفرنیزدر حوزه مشاوره فعالیت دارند.

وی اظهارداشت: ، به ازای هر 152 نفر دانش آموز، یک معاون پرورشی به کار گرفته می شود که هم اکنون به ازای هر 75 نفر دانش آموز 12 ساعت فعالیت پرورشی اجرا می شود و به ازای هر 15 دانش آموز نیز یک ساعت فعالیت مشاوره ای در مدارس انجام می شود که میانگین سن فعالیت این نیروها بالای 19 سال است.

شورزاده با بیان اینکه ، با کمبود مربی پرورشی مواجه هستیم گفت: امیدواریم با استخدام نیروهای جدید مشکلات در این قسمت به حداقل ممکن برسد.

معاون پرورشی و فرهنگی اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، همچنین درخصوص اعزام دانش آموزان به اردوهای راهیان نور گفت: سهم امسال در اردوی راهیان نور، 10 هزار نفر است که بالغ برهشت هزار نفر به این سفر اعزام شده اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار