مدیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی کشور در گفت و گو با پانا:

استان آذربایجان شرقی، جزو 5 استان برتر در زمینه آموزش استثنایی است

مدیر سازمان آموزش و پرورش استثنایی گفت: به دلیل اینکه نیروهای متخصص و قوی در آذربایجان شرقی مشغول به کارند، این استان بین 5 استان برتر کشور در بحث آموزش استثنایی قرار گرفته است.

کد مطلب: ۵۹۵۶۸۵
لینک کوتاه کپی شد

مجید قدمی، معاون وزیر آموزش و پرورش و مدیر سازمان آموزش استثنایی کشور در حاشیه سفر خود به تبریز در گفت و گو با خبرنگار پانا درباره هدف خود از سفر اظهار داشت: معمولا در سالگرد انقلاب و در چنین روزهایی، مسئولان جهت عرض خسته نباشید و هم جهت اعلام بخشی از عملکرد سازمان در دولت فعلی، به شهرهای مختلف سفر می‌کنند تا همکاران هم امیدوارتر باشند و هم با انرژی بیش‌تر خدمات شایانی به دانش‌آموزان، اولیا و معلمان ارائه دهند.

وی درباره عملکرد سازمان آموزش استثنایی آذربایجان شرقی تصریح کرد: آذربایجان شرقی به جهت اینکه دارای معلمانی با تراز حرفه‌ای بالاست، استانی موفق در این حوزه به شمار می‌آید. همچنین توانبخشی، آموزش و حضور منظم همکاران در دوره‌های ضمن خدمت و برگزاری کارگاه‌ها، از دیگر عواملی‌ است که آذربایجان شرقی را موفق جلوه می‌دهد.

قدمی افزود: به دلیل اینکه نیروهای متخصص و قوی در آذربایجان شرقی مشغول به کارند، این استان بین 5 استان برتر کشور در بحث آموزش استثنایی قرار گرفته است. یکی از دلایل دیگر این برتری، مدیریت خوب هم در بحث اداره کل آموزش و پرورش و هم بخش اداره آموزش استثنایی استان است.

وی خاطرنشان کرد: مجموعه کمک‌هایی که ما به استان‌ها می‌کنیم مشخص است اما در کنار این، آذربایجان شرقی توانسته از مشارکت‌های مردمی و خدمات بخش‌های دیگر استفاده کند و سیتسم را جلو ببرد. شاخص‌های ما در آیتم‌های مختلف نشان می‌دهد که این استان در این بحث نیز جزو استان‌های برتر بوده است.

معاون وزیر آموزش و پرورش ادعا کرد: ما کیفیت را بالا برده‌ایم و در حوزه نابینا، ناشنوا و بچه‌های مشکل‌دار جسمی و حرکتی، امسال 500 قبولی در دانشگاه‌ها داشتیم و این نشان می‌دهد کیفیت نظام آموزش‌مان بالاست.

وی در پایان اعلام کرد: ما زمینه‌های اشتغال را به سمت حرفه‌ای پیش می‌بریم و لازم است دستگاه‌هایی مثل سازمان بهزیستی و اداره کار روی صحنه بیایند. همچنین باید گفت ما بچه‌ها را توانمند بار می‌آوریم تا در آینده حتی اگر به دانشگاه راه نیافتند، در جامعه مفید واقع شوند.

گفت و گو از: بهنام عبداللهی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار