راهکار پژمان بازغی برای استانداردسازی جشنواره های فیلم در ایران:

سازمان سینمایی باید متولی همه جشنواره های فیلم در ایران باشد

پژمان بازغی با اشاره به ضرورت تغییر اساسنامه جشنواره فیلم فجر گفت: متولی سینمای ایران سازمان سینمایی است و باید معاونت امور جشنواره ها را ایجاد کرده و حداقل، استانداردهایی را برای هر جشنواره فیلم در نظر بگیرد.

کد مطلب: ۵۹۴۳۲۵
لینک کوتاه کپی شد
پژمان بازغی که با فیلم های «فصل نرگس»، «اسرافیل» و «خانه دیگری» در سی و پنجمین جشنواره فیلم فجر حضور دارد، با اشاره به تفاوت نقش هایش در این آثار به خبرنگار فرهنگی پانا گفت: من سعی کردم هر نقش را در این سه فیلم متفاوت از بقیه بازی کنم اما این که در اجرا این تفاوت چطور درآمده و اساسا چقدر درک می شود، نمی دانم.
وی در پاسخ به این که احتمال دیده شدن کدام یک از نقش هایش را بیشتر از بقیه می داند، افزود: به هر حال نقش هایم در این سه فیلم، همه انتخاب های من هستند و برای من هیچ نقشی فرق نمی کند. با این وجود به دلیل این که فیلم های «فصل نرگس» و «اسرافیل» در بخش سودای سیمرغ جشنواره حضور دارند و داوری می شوند، احتمال دیده شدن نقش من هم بیشتر است.
این بازیگر درباره ادغام بخش نگاه نو و سودای سیمرغ نیز ادامه داد:‌ به نظرم ادغام بخش نگاه نو در سودای سیمرغ اتفاق خوبی بود. زیرا هر کسی که اثری را جلوی دوربین می برد، فیلمساز نام دارد. حال اگر فیلم او با فیلم های بزرگان سینما قیاس شود اعتماد به نفس او در کارگردانی و کیفیت کارش بیشتر می شود.
بازغی درباره کارکردهای برگزاری جشنواره فیلم فجر در آینده یک سال سینمای ایران توضیح داد: مهم ترین کارکرد این رویداد می تواند ایجاد نوعی بازار و مارکتینگ برای پخش باشد. در جشنواره می توان شرایط فروش سال آینده سینما را بررسی کرد. دومین موضوع معرفی استعدادهای درخشان در سینماست و جشنواره فیلم فجر به طور کلی نشان می دهد سینما در آینده چه مسیری را دنبال می کند. همچنین اگر اساسنامه جشنواره تغییراتی کند و تنها ۱۰ تا ۲۰ فیلم در جشنواره حضور داشته باشند، می توان نگاه منطقی تری به بخش رقابتی این رویداد داشت.
وی با اشاره به یک راهکار برای افزایش تاثیر جشنواره فیلم فجر بیان کرد: ما کشورهای فارسی زبان زیادی داریم که برای اشاعه فرهنگ ایرانی اسلامی می توان جشنواره فیلم فجر را همزمان در این کشورها هم برگزار کرد.
بازغی در پایان خاطر نشان کرد: متاسفانه جشنواره های ایرانی زیر نظر نهاد خاصی سازمان دهی نمی شوند و هر سازمان و ارگان بسته به میل خود یک دوره جشنواره ای را برگزار می کند و دیگر آن اتفاق ادامه نمی یابد. متولی سینمای ایران سازمان سینمایی است و باید معاونت امور جشنواره ها را ایجاد و حداقل، استانداردهایی را برای هر جشنواره فیلم در نظر بگیرد. در واقع در هر جشنواره ای تعداد فیلم ها و شرکت کنندگان تعریف استانداردی داشته باشد و شاید علت نتیجه ندادن اکثر جشنواره ها در کشورمان به دلیل تعریف نشدن همین استانداردهاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار