۱۲بهمن يكي از روزهاي تاريخي و مهم ايران اسلامي است

مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو مشهد در مراسم ۱۲ بهمن ماه گفت: شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» به روشني ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي و مبناي آزاديخواهي ملت ايران را در اين انقلاب نشان مي‌دهد.

کد مطلب: ۵۹۲۸۴۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، روز گذشته همزمان با روز ۱۲ بهمن مراسم بزرگداشت سالروز باشكوه حضرت امام خميني ره در نمازخانه آموزش و پرورش ناحيه دو با حضور دكتر صابري رياست آموزش و پرورش ناحيه دو مشهد و همكاران اداري برگزار شد .

رضا صابري در اين مراسم گفت: ۱۲بهمن يكي از روزهاي تاريخي و مهم ايران اسلامي است، در اين روز ثمره مبارزات ضد سلطنتي و طاغوتي و شعار استقلال، آزادي و جمهوري اسلامي ملت ايران به بار نشست .

وي در ادامه افزود: شعارهاي زيادي در جريان پيروزي انقلاب اسلامي در دوران انقلاب مطرح شدكه مهم‌ترين، تاثيرگذارترين و ماندگارترين آن شعار استقلال، آزادي،جمهوري اسلامي است. شعار «استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي» به روشني ويژگي‌هاي انقلاب اسلامي و مبناي آزاديخواهي ملت ايران را در اين انقلاب نشان مي‌دهد."استقلال، آزادي، جمهوري اسلامي" از شعارهاي اصلي انقلاب اسلامي ايران بود كه نشانه‌هاي آن نه تنها در مقدمه قانون اساسي بلكه در اصول مختلف آن ديده مي‌شود .

مدير آموزش و پرورش ناحيه دو مشهد گفت: قانون اساسي جمهوري اسلامي در اصول متعددي به جايگاه رفيع استقلال و آزادي اشاره دارد. "طرد كامل استعمار و جلوگيري از نفوذ اجانب" و "تقويت‏ كامل‏ بنيه‏ دفاع‏ ملي‏ از طريق‏ آموزش‏ نظامي‏ عمومي‏ براي‏ حفظ استقلال‏ و تماميت‏ ارضي‏ و نظام‏ اسلامي‏ كشور" به عنوان يكي از برنامه‌هاي سياسي دولت در قانون اساسي آمده است .

وي در پايان اظهار كرد: عبارت جمهوري اسلامي كه جزيي از شعار مذكور است نيز يكي از مهمترين خواسته‌هاي مردم در جريان پيروزي انقلاب اسلامي بوده كه اين خواسته، بعدها در جريان تعيين نظام سياسي جايگزين رژيم سلطنتي در سال ۱۳۵۸ مورد تاييد اكثريت ملت قرار گرفت.جمهوري بيان‌گر شكل حكومت است كه آن را از نظام‌هاي سلطنتي و جمهوري‌هاي ظاهري متمايز مي‌سازد و بيانگر نقش مردم در تعيين زمامداران است و واژه اسلامي نيز نظام سياسي ايران را از ساير نظام‌هاي جمهوري رايج در جهان متمايز مي‌سازد. اسلامي بودن نظام به معناي حاكميت ارزش‌هاي اسلامي برتمامي امور كشور است و ولي فقيه، ولايت امر و امامت امت را برعهده مي گيرد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار