نشست توجیهی مدیران مدارس ناحیه دو ارومیه برگزار شد

شست توجیهی مدیران مدارس ناحیه دو ارومیه در راستای کاهش آمار بی سوادی و در رابطه با پالایش اسامی اولیاء بی سواد برگزار شد.

کد مطلب: ۵۶۷۵۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جلسه توجیهی مدیران مدارس آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با محوریت پالایش اسامی اولیاء بی سواد دانش آموزان در محل سالن اجتماعات این مدیریت برگزار شد.

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان در این نشست با تقدیر از تلاش ها و زحمات مجموعه عوامل آموزش و پرورش در راستای کاهش آمار بی سوادی در این مدیریت، اظهار کرد: با ابلاغ طرح آموزش اولیای بی سواد از سال 92 تاکنون تلاش ها و فعالیت های مضاعفی در این زمینه صورت گرفته است .

«محمدرضا نجفی» با بیان اینکه استان آذربایجان غربی بیش از 12 هزار اولیا بی سواد دارد؛ افزود: همانطور که استاندار آذربایجان غربی نیز تاکید دارند یکی از مهم ترین شاخص های ارزیابی آموزش و پرورش موضوع کاهش آمار بی سوادی در استان می باشد .

وی با اشاره به بخشنامه ابلاغی و اهمیت مشارکت 13 دستگاه عنوان شده در این بخشنامه، خاطرنشان کرد: باید دقت نظر داشته باشیم که هرچند موضوع سوادآموزی از وظایف آموزش و پرورش است ولی موفقیت در این بخش بدون مشارکت سایر دستگاه های ذیربط غیرممکن است.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان نقش مدیران مدارس در شناسایی، جذب و آموزش اولیاء بی سواد دانش آموزان را موضوعی تاثیرگذار عنوان کرد و افزود: آشنایی سوادآموزان با روش های و الگوهای تدریس صحیح از عوامل مهم دیگه در راستای آموزش بی سوادان و کاهش بی سوادی در جامعه است .

«محمد مجرد» مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه نیز با اشاره به اهمیت موضوع کاهش بی سوادی در جامعه، اظهارداشت: باید بیش از اینها در حوزه نهضت سوادآموزی خصوصا اولیاء بی سواد دانش آموزان تلاش کنیم.

مدیر آموزش و پرورش ناحیه 2 ارومیه با بیان اینکه فقر اقتصادی یکی از عمده دلایل افزایش آمار بی سوادان در جامعه است ، خاطرنشان کرد: بنا بر اذعان کارشناسان بی سوادان جامعه آسیب پذیر، آسیب دیده و آسیب رسان هستند و این سه موضوع مواردی هستند که همواره همراه بی سوادان می باشند.

وی با بیان اینکه هر مدرسه ای که دارای اولیای بی سواد است باید از سوادآموزان نیز بهره مند باشد، افزود: کاهش میزان مشارکت اولیاء با مدارس و افت تحصیلی دانش آموزان با اولیاء بی سواد رابطه مستقیمی دارد..

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار