مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار هرمزگان در رودان:

معلمین تاثیر فراوانی در روند کاهش آسیب های اجتماعی دارند

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار هرمزگان گفت: معلمین در مدارس تاثیر بسیار زیادی در روند کاهش آسیب های اجتماعی دارند و هم اکنون برخی از این آسیب ها ناشی از فضای مجازی است که با آگاهی بخشی مناسب در جهت نحوه استفاده صحیح می توان گام برداشت.

کد مطلب: ۵۶۵۲۸۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از هرمزگان، منصور اخلاقی پور در همایش کاهش آسیب های اجتماعی که در سالن اجتماعات فرمانداری رودان برگزار شد، گفت: شهرستان رودان دارای ظرفیت ها و پتانسیل های مختلف و مهمی است و با مشارکت های مردمی می توان گام های موثری را در راستای کاهش آسیب های اجتماعی برداشت.

وی در ادامه گفت: امروزه نهادهای دولتی به تنهایی نمی توانند موتور محرک کاهش آسیب های اجتماعی باشند، و هرگونه تلاشی بدون مشارکت مردمی بی حاصل خواهد بود.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری هرمزگان خاطر نشان کرد: هیچ جامعه ای بدون آسیب اجتماعی را نمی توانیم داشته باشیم و همه جوامع دارا آسیب اجتماعی هستند و در جامعه ایران اسلامی نیز به این موضوع نگاه و توجه ویژه ای می شود.

منصور اخلاقی پور تصریح کرد: وضعیت آسیب های اجتماعی در حوزه های مختلف در سطح جامعه مناسب نیست و به تناسب آن، این آمار در استان هرمزگان نیز نگران کننده است.

اخلاقی پور افزود: آسیب های اجتماعی به سوی وضعیت خطر پیش می رود و برخی از این آسیب ها به تناسب جمعیت در استان و شهرستان رودان نیز نامطلوب است.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار هرمزگان تاکید کرد : معلمین در مدارس تاثیر بسیار زیادی در روند کاهش آسیب های اجتماعی دارند و هم اکنون برخی از این آسیب ها ناشی از فضای مجازی است که با آگاهی بخشی مناسب در جهت نحوه استفاده صحیح می توان گام برداشت.

وی گفت: آسیب های اجتماعی ریشه در نوع مدیریت دارند و تمام دستگاههای، نهادها در قبال رفع آنها مسئولیت دارند و این تنها در حد وظایف دولت قرار ندارد.

اخلاقی پور یادآور شد: نوع نگاه ها برای رفع آسیب های اجتماعی صرفا دولتی نباشد، برای پیشگیری نوع نگاه ها تغییر کند،نهادهای فرهنگی متعددی در کشور در حال فعالیت هستند که می توانند کمک شایانی را در این خصوص داشته باشند.

وی از طلاق به عنوان آسیب اساسی در رودان یاد کرد و افزود: میانگین نرخ ازدواج ها رخ داده در سنین پایین در رودان زیاد است و این موضوع باید با مشاوره ها دقیق همراه باشد.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استاندار هرمزگان تاکید کرد: عدم مسئولیت پذیری از دیگر مباحث طلاق است که باید بصورت تخصصی مورد بررسی قرار گیرد.

وی ادامه داد: برخی از علل آسیب های اجتماعی بویژه طلاق ریشه درنحوه زندگی ها و عدم آگاهی از رفتارها در زندگی دارد و باید نسبت به این امر توسط خانواده ها و مشاورین اقدامات اساسی صورت پذیرد.

اخلاقی پور خاطرنشان کرد: بین آسیب های اجتماعی ارتباط مستقیم وجود دارد و قطعا بیکاری ، طلاق و اعتیاد در یک خط ارتباطی قرار دارند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار