در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

احیاء مشاغل سبز /تقویت تعاونی های سبز دانش آموزی

مشاور آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست از تقویت تعاونی های سبز دانش آموزی خبر داد و گفت: مشاغل سبز و دوستدار محیط زیست با همکاری دانش آموزان احیاء می شود.

کد مطلب: ۵۶۳۸۷۲
لینک کوتاه کپی شد

ژما جواهری پور در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، با اشاره به توسعه مهارت ها و مشاغل سبز در اقلیم های مختلف کشور اظهارداشت: یکی از برنامه های قطب کشوری محیط زیست این است که دانش آموزان را به سمت توسعه مهارت ها و مشاغل بومی و سبز ببریم.

دبیر قطب کشوری محیط زیست افزود: در برنامه ای که در قطب کشوری محیط زیست دنبال می شود به دنبال این هستیم تا دانش آموزان در بوم های مختلف ترغیب شوند که به سمت مشاغلی بروند که سبز تلقی می شود و در برخی موارد ما این مهارت ها را نمی شناسیم و توسط دانش آموزان استخراج شود و به رشته های فنی و حرفه ای و کاردانش تبدیل شود و در همان اقلیم آموزش داده شود.

وی افزود: به دنبال اين هستيم که مشاغل سبز و دوستدار محیط زیست را در قالب همکاری با دانش آموزان و فارغ التحصيلان کار و دانش يا فنی حرفه ای احياء کنيم.

جواهری پور اضافه کرد: مشاغل سبز باید با اقلیم همخوانی داشته باشد که در این زمینه تعاونی های سبز دانش آموزی می توانند تأثیرگذار باشند و مشاغل سبز را از مدرسه تمرین کنند تا در آینده به شغل تبدیل شود.

مشاور آموزش و پژوهش سازمان حفاظت محیط زیست در ادامه با اشاره به تغییراتی که در کتاب های درسی در رابطه با محیط زیست ایجاد شده بیان کرد: طبیعت و محیط زیست یکی از ابزارهای آموزشی تلقی می شود که صفحاتی به کتاب های درسی اضافه شده که آموزش ها باید به طور رسمی انجام شود.

جواهری پور با بیان اینکه بسیاری از موضوعات زیست محیطی نیاز به آموزش های ویژه ندارد، خاطرنشان کرد: موضوعاتی در محیط زیست است که نیاز به آموزش خاصی ندارد و از دل خانواده می توان از آن الگوبرداری کرد. بنابراین آگاهی مسئولان مدرسه در رابطه با معضلاتی که در محیط زیست کشور داریم می تواند دانش آموز را برای رفع این چالش ها کمک کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار