عضو کمیسیون اجتماعی مجلس در گفت و گو با پانا:

وام های کلان بانکی پرداخت می شود اما وام ازدواج فاقد اعتبار مالی است

خبرگزاری پانا:عضو کمیسیون اجتماعی مجلس بیان کرد:برخی وام های کلان بانکی دریافت می کنند و این در حالی است که جوانان برای دریافت وام ازدواج باید مدت های طولانی دوندگی کنند.

کد مطلب: ۵۵۴۱۶
لینک کوتاه کپی شد

سید محمدمهدی پورفاطمی در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرگزاری پانا در خصوص مشکلات پیش آمده در ارائه وام ازدواج بیان کرد: دولت شعارهای زیادی با محوریت حمایت از ازدواج جوانان و اراده تسهیلات عنوان کرده است اما متاسفانه تمامی این ها در حد شعار بوده و در عمل هیچ اتفاق موثری نیفتاده است و جوانان در دریافت تسهیلات ازدواج و وام‌های بانکی با مشکلات زیادی رو به رو هستند.

نماینده مردم دشتی و تنگستان در مجلس شورای اسلامی افزود: از یک سو دریافت وام ازدواج با مشکلات زیادی برای جوانان همراه شده است و از سوی دیگر شاهد دریافت وام های میلیاردی به افراد دیگری هستیم و این گونه رفتارهای تبعیض آمیز در اعطای وام ها جای سئوال دارد و برخی افراد که نیاز مالی ندارند وام‌های کلان بانکی را دریافت می‌کنند و جوانان برای گرفتن سه میلیون وام ازدواج باید کلی دوندگی کنند و مدت های طولانی پشت نوبت قرار بگیرند.

وی ادامه داد: اگر در شرایط کنونی از مسئولان بانکی درباره علت پرداخت نشدن وام ازدواج سوال شود، نبود اعتبار را دلیل اصلی نابسامانی ها بیان می کنند در حالی که مدیریت صحیحی پشت این قضیه نبوده است.

این نماینده مردم در مجلس نهم، تصریح کرد: دولت باید به فکر راهکارهایی باشد که وام ازدواج سریع و آسان در دسترس جوانان قرار گیرد و بانک مرکزی نیز باید در حل این مشکل گام بردارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد:مجلس در تلاش است تا مشکلات تسهیلات ازدواج جوانان حل شود و اگر کمبود اعتباری در این زمینه وجود داشته باشد در فصل تصویب بودجه باید مرتفع شود، اما تحویل نشدن لایحه بودجه پیشنهادی دولت به مجلس در این حوزه نیز مشکلاتی را به‌وجود آورده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار