مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در نشست طرح ملی شهاب:

همه باید در راه حمایت از طرح ملی شهاب گام برداریم

نشست ستاد اجرایی برنامه ملی شهاب، با حضور عبدالرضا فولادوند راد، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، اعضای شورای معاونین و رؤسای مناطق آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران، در سالن شورای شمارۀ یک اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران برگزار شد.

کد مطلب: ۵۴۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از شهرستان های استان تهران، عبدالرضا فولادوند راد، مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران در نشست طرح ملی شهاب، با اشاره به این امر که 281 نفر نیروی انسانی در 278 واحد آموزشگاهی در شهرستان های استان تهران تعداد 61 هزار دانش آموز را در مدارس شهرستان های استان تهران تحت پوشش آموزشی و پرورشی دارند، گفت: طرح ملی شهاب در سال تحصیلی جاری در 6 منطقۀ آموزشی و پرورش شهرستان های استان تهران در حال اجرا است.

وی در ادامه، تعداد دانش آموزان شرکت کننده در طرح ملی شهاب را 11 هزار و 760 نفر برشمرده و ادامه داد: این طرح که مورد تأکید مقام معظم رهبری(مدظله العالی) بوده است، در سال 1394 در شهرستان قرچک نیز توسعه و گسترش پیدا کرده است.

فولادوند راد، حرکت در مسیر شناسایی و هدایت نخبگان را از مهم ترین وظایف بنیاد نخبگان و دانش آموزان استعدادهای درخشان را مستعد و در عین حال دارای کمترین مسائل جانبی دانسته و افزود: به همین دلایل است که دانش آموزان ایرانی در دنیا خواهان زیادی دارند و به راحتی توسط کشورهای دیگر بورسیه می شوند.

مدیر کل آموزش و پرورش شهرستان ها ی استان تهران، در بخش دیگری از سخنان خود، ضمن تأکید بر این امر که می بایست از سرمایه های انسانی جامعه تمام و کمال حمایت کنیم و در راه حمایت از آن ها گام برداریم، اظهار کرد: طرح شهاب بسیار مهم است و باید آن را با قدرت و با تکنولوژی های روز آموزشی پیش برد.

این مقام مسئول، عدم تمهید مقدمات لازم برای اجرای برنامه های طرح شهاب در مدارس شهرستان های استان تهران را یکی از اهم دلایل عدم موفقیت آن ها برشمرده و در همین راستا، تأکید کرد: طرح شهاب باید به درستی برای مجریان و متولیان آن، موشکافی شود و این عزیزان می بایست آموزش های لازم را در این زمینه ببیند.

فولادوند راد، در پایان، نقش بنیاد ملی نخبگان را در اجرایی کردن طرح شهاب مهم ارزیابی و تصریح کرد: همۀ ما در قبال طرح ملی شهاب مسئولیم و بنیاد ملی نخبگان نیز در راستای اجرایی کردن این برنامه ملی گام های مهمی برداشته که قابل تقدیر است.

/خبرنگار: امین کردبچه چنگی/

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار