در جشن نوزدهمین افتخار؛

از برترین های کنکورسراسری، المپیادهای علمی و جشنواره خوارزمی یزد تجلیل شد

خبرگزاری پانا: در مراسم جشن نوزدهمین افتخار(یادمان شهید مصطفی احمدی روشن) که با حضور نماینده ولی فقیه ، استاندار یزد ، مدیر کل آموزش و پروش ، روسای آموزش و پرورش ، خیّرین مدرسه ساز، پیشکسوتان ، فرهنگیان و دانش آموزان در تالار معلم دانشگاه فرهنگیان شهید پاک نژاد برگزار شد، از برترین های کنکور سراسری سال 90، مدال آوران المپیاد های علمی و برگزیدگان جشنواره خوارزمی استان تجلیل بعمل آمد.

کد مطلب: ۵۳۷۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا،نماینده ولی فقیه در این همایش با تقدیر از تمامی زحمتكشان عرصه آموزش و پرورش ، گفت : رسیدن به هدف والای زندگی انسان ، باید هدف اصلی كسب علم و دانش قرار گیرد.

امام جمعه یزد با اشاره به اهمیّت رشد و كمال انسان ، افزود : تلاش معلمان در طول مدت زمانی نسبتا طولانی ، ایجاد حیات طیبه و زندگی الهی را برای قشر دانش آموز بدنبال خواهد داشت.


آیت الله محمدرضا ناصری وظیفه معلمان را نشان دادن راه صحیح به دانش آموزان دانست و خاطر نشان ساخت : انسان می تواند به مراتبی بسیار بالا تر از حد تصور خود دست یابد.


نماینده ولی فقیه در استان در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به هدف حضرت امام خمینی (ره) از تشكیل جمهوری اسلامی - كه همان كمال بشری و رسیدن به هدف والای زندگی است - تصریح كرد : نشان دادن راه درست به دانش آموزان و نخبگان علمی برای جلوگیری از كشیده شدن آنان در دام دشمنان نظام مقدس جمهوری اسلامی ، باید مورد توجه قرار گیرد.


استاندار یزد نیز در این همایش ضمن تبریك ایام الله دهه مبارك فجر ، به تشریح جنایات رژیم منفور پهلوی در دوران حكومت خود پرداخت.


" محمد رضا فلاح زاده " در ادامه ، تلاش های بنیانگذار جمهوری اسلامی طی 15 سال قبل از پیروزی انقلاب اسلامی را یادآور شد و افزود : در دوران پهلوی بهائیت با رسوخ در بدنه آموزش و پرورش كشور به فعالیت علیه اسلام مشغول بود.


وی همچنین عقب افتادگی كشور را از نظر اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی در زمان طاغوت یادآور شد و اظهار داشت : جمهوری اسلامی علی رغم تمام تلاش های استعمارگران جهان در حال پیشرفت است.


فلاح زاده گفت : پیشرفت در زمینه های مختلف ، ریشه در آموزش و پرورش دارد.


در ابتدای این مراسم مدیر کل آموزش و پرورش استان یزد با گرامی داشت دهه فجر ، صدر نشینی دانش آموزان یزدی در عرصه های علمی را مایه مباهات دارالعباده قلمداد کرد و گفت : استان یزد در طی نوزده سال متوالی بیشترین درصد قبولی در دانشگاهها را کسب نموده و علاوه بر آن ، استان از نظر توان علمی نیز مقام برتر کشور را در کنکور کسب کرده است .


محمد کاظم رحیمی نژاد موفقیّت دانش آموزان استان درامتحانات نهائی را نمونه دیگری از توان علمی دانش آموزان یزدی دانست وافزود : در رتبه بندی امتحانات کشوری ، نام 7 شهرستان استان در بین هفت صد و بیست شهرستان و منطقه آموزشی کشور در زمره 20 شهرستان برتر کشور دیده می شود که به لطف خدا و تلاش دانش آموزان یزدی این افتخار در آینده های بعدی هم نصیب استان یزد خواهد شد.


رحیمی نژاد با تشریح جایگاه شهرستانهای استان در کنکور سراسری از نظر رتبه علمی و درصد قبولی افزود : شهرستان های صدوق ، میبد و اردکان از نظر درصد قبولی در بین شهرستانهای استان رتبه اول تا سوم را کسب کردند .


در ادامه این مراسم بعد از بخش نماهنگ نوزدهمین افتخار با تعدادی از برترین های المپیادهای علمی و جوان خوارزمی گفتگو شد و دانش آموزان مدرسه شهید مرشد ناحیه دو یزد به اجرای سرود پرداختند.


سپس مادرشهید احمدی روشن نیز در ارتباط تلفنی با مجری همایش ، کسب افتخار نوزدهم را توسط دانش آموزان استان تبریک گفت و برای دانش آموزان سالجاری آرزوی موفقیت کرد و درادامه جایزه ویژه شهید احمدی روشن به 4 دانش آموز تک رقمی استان توسط مسئولان استانی اهداشد.

تجلیل از محمود فتوحی فیروزآبادی از چهره های برتر علمی کشور و رئیس دانشکده برق دانشگاه صنعتی شریف ، تجلیل از 5 معلم فرهیخته ای که توسط دانش آموزان رتبه برتر کنکور معرفی شدند ، تجلیل از رؤسای آموزش و پرورش شهرستانهای صدوق ، اردکان و میبد به عنوان شهرستانهای برتر استان در کنکور سراسری 91 ، گفتگو با نفرات برتر کنکور ، قرائت پیمان نامه در راستای تجدید پیمان با شهدا و آرمانهای مقدس نظام جمهوری اسلامی و خدمت به مردم استان و در پایان گرفتن عکسی به یادگار ازدیگر برنامه های این همایش بود .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار