رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش چه اهمیتی در توسعه ی اقتصاد مقاومت

معاون پرورشی وفرهنگی وزیر آموزش وپرورش گفت:هدف از پرسش مهر امسال ایجاد موجی عظیم در بین فرهنگیان ودانش آموزان در جهت مبارزه با خشونت طلبی که تفکر ضد اسلامی وآمریکایی است می باشد.

کد مطلب: ۵۳۷۶۹۲
لینک کوتاه کپی شد

دکتر کفاش در گفتگو با خبرنگار پانا از گیلان،بیان کرد: امسال انشالله کرسی های آزاد اندیشی در مدارس متوسطه با جدیت برگزار می شود. دراین کرسی ها ده موضوع از اقتصاد مقاومتی مطرح کرده ایم که دانش آموزان در مورد آن ها، بحث و تبادل نظر نمایند. من جمله یکی از آن موضوعات بحث مصرف داخلی است. دانش آموزان فواید مصرف از کالاهای داخلی را بیان نموده و عدم ترویج کالاهای بیگانه رو به بحث و مناظره می گزارند، که چرا نباید از کالاهای خارجی مصرف نماییم؟

همچنین موضوع دیگر کرسی های آزاد اندیشی به نقش ما در درس خواندن و علم آموزی برای توسعه اقتصاد مقاومتی باز میگردد، بطور مثال رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش چه اهمیتی در توسعه ی اقتصاد مقاومتی دارند؟ ده موضوع انتخاب شده را به استانها بخشنامه نموده ایم، تا دبیرستان ها کرسی آزاد اندیشی تشکیل بدهند و در طول سال دانش آموزان با کمک معلمین شان روی آن موضوعات بحث نمایند و در حقیقت توسعه ی فرهنگی برای این کار انجام شود، زیرا کار ما توسعه ی فرهنگی است و این بهترین کاری است که ما می توانیم برای توسعه نگرش و کیفیت بخشی به بحث اقتصاد مقاومتی که از طرف مقام معظم رهبری مطرح شده است، انجام دهیم.

وی همچنین در پاسخ به این سوال که طرح پرسش مهر از طرف رئیس جمهور بصورت یک رسم هرساله مبدل شده است، به نظر شما امسال برای کیفیت بخشی چه نکاتی باید در پرسش مهر از طرف دانش آموزان مدنظر قرارگیردمطرح نمود:هفدهمین پرسش مهر امروز سوم مهر ماه از سوی رئیس جمهور محترم اعلام شد.

شما میدانید که متاسفانه هم اکنون جهان در آتش خشونت گروههای تکفیری آمریکا ساخته مثل داعش و النصره و ..... در حال سوختن است. آنها آدم کشی، خشونت و افراطی گری را ترویج می دهند و متاسفانه بنام اسلام به اسلام ضربه میزنند.

وی افزود:جناب آقای رئیس جمهور سئوال خودشان را از دانش آموزان و معلمان و خانواده های آن ها در این ارتباط مطرح کردندوچگونگی بوجود آمدن خشونت طلبی و چگونگی مهار آن، دو محور اصلی سوال مهر امسال می باشد.

وی در پایان خاطرنشان کرد:باید کار ی بکنیم که اسلام رحمانی و نبوی که اسلام محبت و عشق است، توسعه پیدا کند و در حقیقت امیدوار هستیم که موجی در فرهنگیان و دانش آموزان کشور ایجاد شود بطوریکه در مقاله نویسی و شعر و داستان و تولید آثار هنری بتوانیم در جهت مبارزه با خشونت طلبی و اینکه تفکر خشونت طلبی تفکری اسلامی نیست و تفکری آمریکایی ساخته است، قدمهای موثری برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار