پردیس بنت الهدی صدر(خواهران) دانشگاه فرهنگیان استان اردبیل افتتاح شد

خبرگزاری پانا: مدیركل آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: ایجاد دانشگاه فرهنگیان از محورهای اجرایی سند تحول بنیادین و از مطالبات رهبر معظم انقلاب اسلامی است.

کد مطلب: ۵۳۵۸۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، احمد محمودزاده در سالروز پیروزی انقلاب اسلامی در آیین افتتاح پردیس بنت الهدی صدر(خواهران) دانشگاه فرهنگیان استان، افزود: در سند تحول بنیادین كه نقشه راه آموزش و پرورش است به تمامی عناصر و اجزای مود نیاز تعلیم و تربیت از مدرسه تا ساختار اداری از لحاظ امكانات، فضا و نیروی انسانی، مهندسی سیاست های شیوه های جذب، تربیت و نگهداشت نیروی انسانی توجه ویژه شده و ایجاد دانشگاه فرهنگیان از محورهای اجرایی آن است.


وی قرن آینده را قرن استمرار انقلاب اسلامی در جهان عنوان كرد و اظهار داشت: ملت ایران با رهبری حضرت امام راحل با انقلاب اسلامی بزرگترین تحولات اجتماعی قرن را رقم زدند و بخوبی آن را به مرحله تثبیت و صدور رساندند، قرن آینده، قرن استمرار انقلاب اسلامی در جهان و مدرسه خط مقدم آن است، وظیفه آموزش و پرورش است كه ندای تاریخی و حركت بزرگ امام خمینی(ره) و ملت قهرمان ایران را برای جهانیان بازگو كند.


مدیركل آموزش و پرورش استان بیان كرد: باید ماهیت انقلاب اسلامی، منویات امام راحل و رهبر معظم انقلاب اسلامی را به خوبی بشناسیم و دانش آموزان و دانشجو معلمان با بصیرت كامل خود را برای درك و انتقال مفاهیم ارزش ها و آرمان های انقلاب اسلامی آماده سازند.


محمودزاده با اشاره به فرموده رهبر معظم انقلاب اسلامی كه حذف امور تربیتی و تعطیلی مراكز تربیت معلم از كج سلیقی دولت قبلی بود، تصریح كرد:در آیات و احادیث و فرمایش بزرگان به جایگاه والای معلم تأكید شده است، تعالی و شكوفایی فطرت انسان با تعلیم و تربیت به وجود می آید.


وی افزود:در منطق اسلام موضوع تعلیم و تربیت، شأن و جایگاه معلم از اهمیت زیادی برخوردار بوده و تمركز جهان امروز برای تربیت نیروی انسانی است، چرا كه در فرایند توسعه جهانی نیروی انسانی هم عامل و هم هدف توسعه تلقی می شوند.


مدیركل آموزش و پرورش استان در ادامه سخنان خود،اظهار داشت: امام راحل به جهت داشتن رسالت و اهداف مشترك انبیا و معلمان، شغل معلمی را شغل انبیا عنوان كردند، درمكتب و اندیشه اسلام و در افق اندیشه شهید مرتضی مطهری معلم اندیشمند انقلاب اسلامی نیز جایگاه معلم نه تنها در توسعه عامل و هدف بلكه به عنوان تمدن ساز نام برده می شود.


وی در پایان از دانشجو معلمان خواست كه با تحصیل بهتر و استفاده از لحظات ارزشمند عمر خود در دانشگاه فرهنگیان برای تولید علم در كشور به تحقیق و پژوهش و مطالعه بیشتر در زمینه های آموزشی و پرورشی و معارف اسلامی برنامه ریزی كنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار