نماینده تبریز در مجلس شورای اسلامی:

توجه به مسائل معیشتی فرهنگیان مورد توجه مجلس است

عضو کمیسون اجتماعی مجلس در گردهمایی فرهنگی مدیران منتخب مدارس و بانوان کارمند اداری آموزش و پرورش استان آذربایجان شرقی گفت: توجه مسائل و مشکلات معیشتی فرهنگیان با حفظ جایگاه شغلی ایشان مورد توجه جدی مجلس است.

کد مطلب: ۵۳۰۶۰۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، زهرا ساعی در این گردهمایی به سیر تحول آموزش در کشور اشاره کرد و افزود: در دوره اول این سیر تاریخی مبحث ایجاد مدارس مدرن مطرح بود که تبریز در این موضوع با تاسیس اولین مدرسه مدرن توسط رشدیه پیشتاز بود.

نماینده مردم تبریز،آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی دوره دوم آموزشی را دوره آموزش همگانی عنوان کرد و ادامه داد: در دوره سوم که بعد از انقلاب تاسیس شد رویکردهایی بر اساس نیازهای جمهوری اسلامی ایران پایه ریزی شد.
ساعی با بیان اینکه دوران طلایی هر فرد در سیستم تعلیم و تربیت سپری می شود،افزود:بعد از انقلاب مبنای کار بر اساس تربیت دینی دانش آموزان استقرار یافت تا افراد خودساخته، متدین،مسئولیت پذیر و خلاق به جامعه تحویل داده شود.
عضو کمیسون اجتماعی مجلس با تاکید بر شناسایی چالش های این حوزه در راستای سند تحول بنیادین، یادآور شد: دولت تدبیر و امید به سبب تنگناهای اقتصادی، بیشتر بر روی این موضوع معطوف شده بود ولی در این میان مجلس حافظ منافع و مطالبات فرهنگیان است.
وی توسعه متوازن و پایدار دولت یازدهم در سیستم آموزش و پرورش را تاکید کرد و افزود: توجه مسائل و مشکلات معیشتی فرهنگیان با حفظ جایگاه شغلی ایشان مورد توجه جدی مجلس در دولت تدبیر و امید است.
ساعی با اشاره به اینکه جامعه امروز نیازمند یکسری آموزش های مهارت اجتماعی و خانوادگی برای نوجوانان است،گفت: ارتقا شغلی،عدالت جنسیتی و توانمندی های زنان به صورت جدی در مجلس بررسی شده و پیگیری می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار