مدیركل آموزش و پرورش فارس:

مسابقات ورزشی بهترین عرصه برای بروز توانمندی های دانش آموزان

مدیركل آموزش و پرورش فارس ضمن گرامیداشت هفته دولت و یاد و خاطره دو چهره ارزشمند كشور شهیدان رجایی و باهنر، خدا را شكر كرد كه توفیق میزبانی بیست و هفتمین دوره مسابقات ورزشی بار دیگر نصیب استان فارس شد.

کد مطلب: ۵۲۹۶۰۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا فارس، حمیدرضا آذری برگزاری این دوره از مسابقات ورزشی را بهترین فرصت برای دانش آموزان جهت شركت در عرصه رقابت، بروز توانمندی ها و نمایش مهارت هایشان در عرصه ورزش دانش آموزی دانست و گفت: همه كسانی كه در كشور در عرصه قهرمانی می درخشند روزی دانش آموز بوده اند و لذا میادین ورزش قهرمانی در آینده از آن شما خواهد بود.

وی افزود: بنابراین هرچه قدر آموزش و پرورش و سازمان مدیریت و برنامه ریزی برای شما هزینه كند، برای آینده این مرز و بوم و پیمودن پله های ترقی هزینه كرده است.

آذری ادامه داد: همانگونه كه تندرستی و سلامت جسم و روح شما دغدغه مسئولان كشور است توجه به این مقوله باید سرلوحه كار تعلیم و تربیت باشد، در این راستا اهتمام وزارت آموزش و پرورش به ویژه معاون تربیت بدنی در پرداختن به مقوله ورزش دانش آموزی در خور تقدیر است.

وی تاكید كرد: انجام المپیادهای ورزشی در سال گذشته در حوزه دختران در شهر شیراز اتفاق خوشایندی بود كه خوشبختانه امسال نیز تكرار شد،پس امیدوارم استان بزرگ و پهناور فارس میزبان شایسته ای برای شما دانش آموزان و خانواده هایتان به همراه مربیان ، سرپرستان و داوران باشد.

مدیركل آموزش و پرورش فارس در بخش دیگری از سخنانش ورزش را به عنوان یكی از نیازمندی های انسان دانست كه از گذشته تا كنون از اهمیت بالایی در جوامع انسانی برخوردار بوده است.

وی افزود: آموزش و پرورش به عنوان كلیدی ترین نهاد در جامعه كه امر تعلیم و تربیت میلیونها دانش آموز را بر عهده دارد می تواند نقشی سازنده در ورزش جامعه ایفا كند.

آذری گفت: قطعا جدی گرفتن مقوله تربیت بدنی در مدارس و آموزش همگانی دانش آموزان در این زمینه به ویژه در دوران ابتدایی می تواند فضای ارزشمندی را در راستای تحرك و پویایی و ایجاد فضای شاد و سرزنده فراهم سازد تا بتوانیم جامعه ای فعال، با نشاط، سرزنده و تلاشگر داشته باشیم.

مدیركل آموزش و پرورش فارس همچنین تاكید كرد: تردیدی نیست كه تربیت بدنی با تاكیدی كه بر پرورش جسمی، ذهنی، هیجانی و اعتماد به نفس و پرورش روحیه جوانمردی و خدباوری اجتماعی دارد ، در صورت آموزش صحیح و اصولی ،نقش شایان توجهی را در فرایند تعلیم و تربیت ایفا خواهد كرد ، امروزه مسئولیت خطیر این امر بر دوش آنانی است كه اوقات بیشتری را با جوانان سپری می كنند.

وی اظهارداشت: از دیگر سو آینده ورزش به تربیت امروز دانش آموزان بستگی دارد و باید با استعدادسنجی و هدایت علمی و كارشناسی، مسیر ورزش كشور را درست، منطقی و معقول پایه گذاری كرد،چرا كه همین آموزش ها سبب می شود تا استعدادها شناسایی شوند و قهرمانان آینده رشته های ورزشی از بین این ها خود را به جامعه معرفی نمایند.

آیین افتتاح بیست و هفتمین دوره مسابقات ورزشی دانش آموزان دختر سراسر كشور ،با حضور معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش در شیراز برگزار شد.

در این مسابقات، بیش از 3500 دانش آموز دختر از 32 استان کشور، از دوم لغایت 15 شهریور ماه 95، در رشته های فوتسال، والیبال، بسکتبال، هندبال و طناب زنی در شیراز با هم به رقابت می پردازند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار