در گفت وگو با پانا عنوان شد؛

یک سال فرصت دولت برای اتمام کارشناسی طرح انتقال پایتخت

عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس مسئولیت کرشناسی طرح انتقال پایتخت را بر دوش اسحاق جهانگیری معاون اول رئیس جمهور دانست و گفت: حدود 23 تا 24 مجموعه دولتی، نظامی، کشوری و لشکری درگیر این مساله هستند و در جلسات حضور پیدا می کنند.

کد مطلب: ۵۲۵۳۴۹
لینک کوتاه کپی شد

امیر خجسته عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس شورای اسلامی در خصوص طرح انتقال پایتخت و پیگیری های مربوط به آن به خبرنگار پارلمانی پانا گفت: حدود 1 سال پیش طرحی پیرامون این مساله به تصویب رسید و به دولت دو سال مهلت داد تا طرح را کارشناسی کند. اکنون یک سال از آغاز این بازه زمانی گذشته و دولت یک سال دیگر زمان دارد تا کار کارشناسی خود را انجام و نتیجه را به مجلس ارائه دهد.

وی با بیان اینکه جلسات مربوط به این طرح با همراهی معاون اول رئیس جمهور برگزار می شد، در خصوص برگزاری جلسات مشترک کارشناسی در دوره دهم مجلس عنوان کرد: هنوز در این دوره جلسه ای برگزار نشده ولی قطعا در آینده تشکیل می شود و گزارشی جامع در عرض دو سال به مجلس داده می شود تا مجلس تصمیمات لازم را در این خصوص بگیرد.

خجسته در خصوص امکان پرداختن به این طرح در فاز اجرایی گفت: به احتمال زیاد پایتخت سیاسی و یا تجاری از تهران خارج خواهد شد. این کار در حال کارشناسی است که در نهایت به این نتیجه برسیم وزارتخانه ها از تهران منتقل شوند و یا پایتخت اقتصادی و سیاسی مان از تهران به کلی خارج شود. این مساله یک موضوع رایج و مرسوم در دنیا است و ضروری است فشار سنگینی بر پایتخت وجود دارد از آن برداشته شود.

این عضو کمیسیون شوراها و امور داخلی مجلس در خصوص مسئولین رسیدگی به این طرح در فرصت یک ساله باقی مانده و اعضای موثر در این خصوص اظهار کرد: مسئولیت با آقای جهانگیری معاون اول رئیس جمهور است و حدود 23 تا 24 مجموعه دولتی، نظامی، کشوری و لشکری درگیر این مساله هستند و در جلسات حضور پیدا می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار