مستندی از زنده یاد مقدسیان درباره یک نگارگر در «گنجینه»

شبکه مستند سیما در چهل و چهارمین قسمت از مجموعه «گنجینه» مستند «نگارگر، الطافی» ساخته زنده یاد محمدرضا مقدسیان را برای پخش در نظر گرفته است.

کد مطلب: ۵۲۲۸۸۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس فرهنگی پانا، مستند «نگارگر، الطافی» توسط زنده یاد محمدرضا مقدسیان در سال 1352 ساخته شده و به زندگی هنری حسین الطافی می پردازد. پیشه وی نگارگری است و اهل تهران است.
این مستند در گفتگویی با دوستان و همکاران الطافی به زندگی هنری و فعالیت های وی می پردازد که به عنوان یکی از هنرمندان ارزشمند هنرهای سنتی ایرانی با آثاری ارزنده شناخته می شود.
استاد الطافی طی نزدیک به 50 سال نقاشی، در زمینۀ گل و مرغ و مینیاتور آثار چشمگیری به مجموعۀ نگارگری سنتی ایران افزود که برخی از آنها در موزۀ هنرهای ملی نگهداری می شود.
محمدرضا مقدسیان از مستند سازان پیشکسوت متولد سال ۱۳۲۶ در تهران است. کسب چندین جایزه معتبر داخلی و بین‌المللی نظیر جایزه نخست جشنواره مسکو (۱۹۸۱)، جایزه ویژه جشنواره A. B. U (اتحادیه فیلمسازان آسیا و اقیانوسیه۱۹۸۷)، سیمرغ بلورین جشنواره فجر (۱۳۶۶) و لوح افتخار جشنواره‌های مارسی، شادو (هند)، پراگ، آمستردام، سینما دورئل پاریس و... در کارنامه هنری مقدسیان ثبت شده است.
«گنجینه» چهارشنبه 13 مرداد ساعت 21 از شبکه مستند سیما روی آنتن می رود و پنجشنبه 14 مرداد ساعت 12 بازپخش می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار