زنگ تئاتر تالارهنر اصفهان با حضور پیشکسوتان هنر نمایش به صدا در آمد

اولین زنگ تئاتر تالار هنر اصفهان با حضور خسرو ثقفیان پیشکسوت تئاتر برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۹۲۹۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا ، مراسم رونمایی از تابلو پوستر نمایش "ناتمام" همراه با به صدا درآوردن اولین زنگ تئاتربا حضور جمعی از هنرمندان عرصه نمایش در تالار هنر اصفهان برگزار شد.
در این مراسم فریدون سورانی، یکی از هنرمندان پیشکسوت تئاتر و نمایش اصفهان با بیان اینکه باید به هنرهای نمایشی بزرگ بهای بیشتری داد، گفت: هرچند کارگاه‌های کوچک و چند نفره برای تمرین و ترویج و آموزش هنر نمایش خوب است اما باید توجه کرد هدف نهایی تئاتر ارتباط با مخاطب عام بوده است. متاسفانه اکنون مخاطبان در اصفهان و شهرهای دیگر با هنر نمایش بیگانه شده‌اند.
وی افزود: با هنرمندی اصفهانی‌ها و قدرت ابتکار و خلاقیت آن‌ها باید نمایش‌هایی اجرا شود که مدت زمان زیادی مثلا ماه‌ها و حتی سال‌ها روی صحنه اجرا شود، نه اینکه یک تئاتر برای چند شب در یک مکان به روی صحنه رود؛ متاسفانه وضع کنونی تئاتر کشور این خواسته را به آرزو تبدیل کرده است.
در ادامه مراسم، محمدرضا رهبری با اهدای لوح تقدیر به حمیدرضا مکارمی مدیر سابق تالار هنر از وی تقدیر و تشکر به عمل آورد و خود را به عنوان سرپرست جدید این تالار معرفی کرد.
حمیدرضا مکارمی، بنیان‌گذار زنگ تئاتر و مدیر سابق تالار هنر، در ارتباط با برگزاری زنگ تئاتر قبل از اجرای هر نمایش اظهار داشت: به دلیل تکریم از پیشکسوتان نمایش استان، برآن شدیم با گروه کارگردانی هر اثر قبل از اجرای آن چنین برنامه‌ای را برگزار کنیم. به دنبال آن بعضی کارگردان‌ها تعدادی از بزرگان تئاتر را دعوت کرده تا زنگ نمایش وی را به صدا درآورند.
وی ادامه داد: نمایش‌هایی که در تالار هنر اجرا می‌شود هرکدام حداقل 10 شب روی صحنه خواهند بود و اگر حضور خبرنگاران در این مدت و در این زمینه بیشتر شود، بدون شک اطلاع‌رسانی و استقبال از یک تئاتر هم بیشتر خواهد شد.
استاد خسرو ثقفیان نیز به عنوان پیشکسوت نمایش اصفهان برای رونمایی و به صدا در آوردن زنگ تئاتر در این مراسم حضور داشت و ضمن بیان اظهاراتی در ارتباط با تئاتر "ناتمام" گفت: کارگردان این اثر هنری جوانی بسیار پویا، خلاق و با انگیزه است و برآیند کارهای او روندی رو به رشد را طی می‌کند.
نمایش "ناتمام" اثر برگزیده مسابقه نمایشنامه‌ نویسی در سی و چهارمین جشنواره بین‌المللی تئاتر فجر بود که متن آن توسط بهزاد آقاجمالی نوشته شده و پیمان کریمی کارگردانی آن را بر عهده داشته است.
گفتنی است؛ نمایش "ناتمام" از 30 تیرماه تا 15 مردادماه در ساعت 19:20 در تالار هنر وابسته به سازمان فرهنگی تفریحی شهرداری اصفهان به روی صحنه می رود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار