نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درگفت وگو با پانا:

ملاحظات معیشتی مانع اجرای سیاست های ضد تورمی در اقتصاد های سوبسیدی است

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران با بیان اینکه تحریک تقاضا یکی از راهکارهای موثر در اقتصادهای ازاد است ،عنوان کرد: شرایط اقتصاد آزاد به گونه ای است که می توان با تحریک تقاضا وتزریق نقدینگی اقتصاد را تحرک واداشت و از شرایط رکودی خارج کرد اما در اقتصادهای سوبسیدی متاسفانه ضعیف شدن طبقه متوسط و پائین مانع واقعی سازی قیمت ها ،خروج از سیاست های سوبسیدی و یا تزریق نقدینگی به منظور خروج از رکود است .

کد مطلب: ۵۱۹۲۸۴
لینک کوتاه کپی شد

حمید رضا صالحی درگفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا عنوان کرد: واقعی کردن نرخ حامل های انرژی می تواند دستمایه ای برای خروج از رکود و رفتن به سمت اقتصاد آزادی است که منجر به بهبود درآمد مردم شده و قادر به پرداختن هزینه های بالای انرژی متناسب با قیمت تمام شده باشد.


نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران گفت :درحال حاضر برنج ،گوشت و بسیاری از کالاهای اساسی با نرخ تمام شده واقعی در اختیار مردم قرار می گیرد و البته این نکته قابل ذکراست که بخش عمده ای از مردم درآمدهای بسیار پائین دارند و باید اقداماتی را فراهم کرد تا شرایط اقتصادی و سرانه درآمدمردم افزایش یابد .
وی با اشاره به نوسان های قیمت دلار و سایر ارزها در دولت نهم عنوان کرد: نوسان نرخ ارزها نتیجه ای جز کاهش قدرت خرید مردم را به دنبال نداشته است و بخش از رکود فعلی نیز به دلیل همان کاهش قدرت خرید و عدم گردش پول دراقتصاد و کاهش تقاضاست .

حضور پر رنگ بخش خصوصی در صنعت آب و برق کشور

نایب رئیس اول کمیسیون انرژی اتاق بازرگانی تهران درباره وضعیت سرمایه گذاری بخش خصوصی در صنعت آب و برق کشور اظهار کرد: در حوزه تولید،انتقال وتوزیع حضور بخش خصوصی در تمامی بخش ها مشهود است و یکی از صنایعی که بخش خصوصی حضور پررنگ و قوی در آن دارد صنعت آب و برق کشور است .
وی عنوان کرد: در زمینه ساخت تجهیزات و ادوات صنعت برق نیز سرمایه گذاری های مناسبی از سوی بخش خصوصی صورت گرفته و ساخت تجهیزات مطمئن ،توربین ،پست های فشار قوی،توزیع و انتقال به مردم حضور بخش خصوصی به خوبی قابل مشاهد است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار