چهارمین جلسه کمیته شورای آموزش و پرورش ارومیه تشکیل شد

چهارمین جلسه کمیته شورای آموزش و پرورش ارومیه با حضور نماینده امام جمعه ارومیه، فرماندار ارومیه و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو این شهرستان تشکیل شد.

کد مطلب: ۵۱۹۰۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، چهارمین جلسه کمیته شورای آموزش و پرورش ارومیه با حضور نماینده امام جمعه ارومیه، اعضای شورای شهر ارومیه، فرماندار ارومیه و مدیران آموزش و پرورش نواحی یک و دو این شهرستان تشکیل شد.


عباس حسن خانی فرماندار ارومیه در این جلسه با اشاره به ضرورت برنامه ریزی در خصوص پیشگیری از آسیب های اجتماعی در مدارس، اظهار داشت: 60 درصد از خانواده ها از اعتیاد فرزندان خود بی خبرند یا این موضوع را پنهان می کنند که این امر باعث دامن زدن به گسترش آسیب اجتماعی اعتیاد است.


وی افزود: مسئله مبارزه با مواد مخدر، موضوعی اجتماعی است و کمیته های تخصصی در درا رابطه با آن با در استان فعال است که متاسفانه بخشی از مسئله اعتیاد متوجه مدارس است.


حسن خانی با اشاره به اینکه 8/2 درصد جمعیت آذربایجان غربی دچار اعتیاد هستند، گفت: باید در آموزش و پرورش به صورت تخصصی تر به ساماندهی آسیب های اجتماعی چون اعتیاد پرداخته شود و تمام امید ما در مدارس مدیران و در کنار آنها دبیران هستند.


محمد مجردآ مدیر آموزش و پرورش ناحیه دو ارومیه نیز در این جلسه اظهار داشت: هدف از پیگیری برنامه های این جلسات برنامه ریزی برای سال تحصیلی پیش رو است که برخی مسائل مثل آسیب های اجتماعی از حساسیت برخوردارند و حساسیت آنها در خصوص دانش آموزان بیشتر می شود.


وی افزود: از دیگر دستورات این جلسه از شورای آموزش و پرورش تمهید مقدمات لازم برای تکمیل مدرسه وکیل آباد است که فضای آموزشی ساخته شده برای آن، از پیشرفت 95 درصدی برخوردار است و امید میرود که قبل از آغاز سال تحصیلی پیش رو، به آموزش و پرورش تحویل داده شود.


قهرمان اشرف نجف آباد مدیر آموزش وپرورش ناحیه یک ارومیه نیز در پایان تصریح کرد: مدارس نمونه دولتی بر خلاف سایر مدارس خاص از شهریه کلاس های فوق برنامه برخوردار نیستند و در این جلسه پیشنهاد شد که مدارس نمونه دولتی بر مینای مدارس هیئت امنایی هزینه کلاس های فوق برنامه را از اولیا دریافت نمایند.


وی اضافه کرد: البته پرداخت این هزینه اجباری نبوده و برای دانش آموزن روستایی و مناطق محرومی که در این مدارس مشغول به تحصیل اند، رایگان می باشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار