آذربایجان غربی آماده اجرای مراسم سالیانه مذهبی قره كلیسا در چالدران

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از آمادگی این استان برای اجرای مراسم مذهبی سالیانه ارامنه در مجموعه جهانی قره كلیسا خبرداد .

کد مطلب: ۵۱۶۱۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، جلیل جباری با اعلام این خبر گفت: طبق سنوات گذشته امسال نیز با هماهنگی های انجام شده با فرمانداری شهرستان چالدران قصد داریم تا در برگزاری شایسته مراسم سالیانه ارامنه در قره كلیسا مشاركت نمائیم .

وی با اشاره به همكاری دستگاههای خدمات رسان در این زمینه تصریح كرد: نمایندگان شهرستانی دستگاههای استانی كه در زمینه ارائه خدمات فعالیت میكنند اعم از شركتهای برق، آب و فاضلاب ، اورژانس و هلال احمر و مخابرات و خیلی از دستگاههای دیگر آماده ارائه خدمات به زائرین ارامنه هستند كه در این ایام به قره كلیسا سفر می كنند .

جباری با اشاره به ثبت جهانی قره كلیسا افزود: قره كلیسا چالدران به همراه دو كلیسای زُر زُر ماكو و سنت استپانوس جلفا در سال 1387 به ثبت جهانی رسیده و از این رو دارای اهمیت بسیار زیادی بوده و علاوه بر ارزش معنوی در بین گردشگران داخلی و خارجی نیز مورد احترام می باشد .

مدیركل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری آذربایجان غربی از اقدامات این اداره كل برای این مراسم خبر داده و اضافه كرد: این اداره كل بمنظور تبلیغ و معرفی این اثر جهانی، اقلام فرهنگی را ازقبیل : لوح فشرده، بروشور تاریخچه و مختصری از كارهای مرمتی بنا در اختیار زائرین قرار می دهد همچنین غرفه ای برای معرفی جاذبه های تاریخی و گردشگری استان تخصیص می یابد .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار