توسط اداره کل اموزش و پرورش سیستان وبلوچستان :

محفل ختم قران کریم با حضور قاریان برتر دانش اموزی و فرهنگی برگزار شد

به مناسبت اخرین روز ماه مبارک رمضان در نمازخانه اداره کل اموزش و پرورش سیستان و بلوچستان مراسم ختم قران کریم با حضور قاریان منتخب دانش اموزی و فرهنگی برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۴۱۲۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از سیستان و بلوچستان علیرضا نخعی مدیر کل اداره اموزش و پرورش سیستان و بلوچستان ضمن عرض قبولی طاعات و عبادات گفت: با توجه به اینکه در دستگاه آموزش و پرورش ما می خواهیم جامعه را به سمت دینداری،تعهد،اخلاق پیش ببریم مسلما خودمان باید یک سری موارد را عمل کنیم ،اگر ما عمل نکنیم باحرف کاری درست نمی شود . به همین دلیل در آموزش و پررش مثل دیگر ادارات وبیش از جاهای دیگر برنامه های مذهبی،اعتقادی درهمه ی طول سال به ویژه ماه مبارک رمضان وجود دارد که در راس آن موضوع قرآن و نماز جایگاه خاص خودشان را دارند .

مدیر کل آموزش و پرورش سیستان و بلوچستان اظهار کرد:یکی از برنامه های جدی آموزش و پرورش در سال های اخیر بحث آموزش قرآن،برگزاری محافل قرآنی ،ترتیل قرآن بوده که مشاهده کردید امروز برگزیدگان مسابقات قرآنی اعم از قرا‌‌عت و ترتیل قرآن در سطح استان آمدند و تلاوت های زیبایی هم داشتند که استفاده بردیم.

علیرضا نخعی گفت:اینطور نیست که تعهدات یک انسان روزه دار بسته به ماه مبارک باشد بلکه ماه رمضان یک تمرین جدی است برای خویشتن داری،راستگویی ،کنترل نفس و از جمله کنترل خوردن و آشامیدن برای ذخیره انرژی و نشاط معنوی در طول سال ،همچنین انس با قرآن کریم یکی از این کارهاست که منحصر به ماه مبارک نیست و در طول سال بایستی که انجام شود لذا در ماه رمضان ثواب بیشتری دارد و همچنین اوقات معنوی بیشتری به سراغ آدم می آید به همین دلیل ماهم کار روزانه خود را در این ماه با قرآن شروع کردیم که یک وظیفه انسانی و اعتقادی است .

وی افزود :همچنین بازگشایی مدارس در مهرماه باید با قرآن آغاز شود ضمن اینکه این خواهش را از دانش آموزان عزیز دارم که هر روز یک بار قرآن بخوانند حداقل یک یا دو آیه از آن را تلاوت کنند که قرآن موجب برکات مادی و معنوی می شود.

وی در آخر خاطر نشان کرد:امیدواریم انشاالله در آینده نسلی داشته باشیم که حتی یک نفر نباشد که نتواند قرآن را بخواندهمچنین یک نفر نباشد که قرآن را بخواند و هیچ از آن نفهمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار