کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر در آموزش و پرورش سلماس برگزار شد

کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر با حضور رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سلماس در اداره آموزش و پرورش این شهرستان برگزار شد.

کد مطلب: ۵۱۲۲۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، کارگاه آموزشی مبارزه با مواد مخدر با حضور کلیه پرسنل اداره آموزش و پرورش سلماس در نمازخانه این اداره برگزار شد.

«مسلم شکاری» رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر سلماس در این کارگاه آموزشی با اشاره به عواقب استفاده از مواد مخدر اظهار کرد: اعتیاد و پیامدهایی که این پدیده شوم برای جامعه دارد ریشه بسیاری از ناهنجاری‌ های اجتماعی است که به تبع آن کشور دچار مشکلات عدیده‌ای خصوصاً در حوزه جوانان شده است.

شکاری با اشاره به پیامدهای سوء مصرف مواد مخدر، اعتیاد را بلای خانمان‌سوز عنوان کرد و گفت: متأسفانه با تولید مواد مخدر جدید توسط سوداگران مرگ، سن اعتیاد بسیار پایین آمده و این زنگ خطر و هشداری برای خانواده‌ها و مسئولان کشور است.

وی نقش خانواده‌ها در پیشگیری از بروز اعتیاد در فرزندان را مؤثر دانست و افزود: سرد بودن کانون خانواده می‌تواند آمادگی فرزند نسبت به پذیرش اعتیاد را افزایش دهد.

شکاری کمبود ارتباط عاطفی بین اعضای خانواده را از دیگر عوامل مؤثر بر آمادگی فرزندان نسبت به پذیرش اعتیاد برشمرد و گفت: اگر این ارتباط عاطفی در خانواده کمرنگ شود باعث می‌شود فرد در مواقع بحرانی به گروه‌های بیرون از خانواده پناه ببرد و خطر اعتیاد و سایر بزه‌های اجتماعی وی را تهدید کند.

وی در ادامه بررسی این عوامل افزود: شیوه تربیتی صحیح نیز می‌تواند فرزندانمان را در مقابل آسیب‌های اجتماعی محفوظ نگه دارد.

رئیس پلیس مبارزه با مواد مخدر با بیان اینکه آمار دقیقی از میزان اعتیاد در جامعه وجود ندارد، خاطرنشان کرد: مواد مخدر و روانگردان‌های جدید باعث بروز اعتیادهای پنهانی در خانواده‌ها شده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار