استاندار اردبیل:

تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل به 120میلیاردریال اعتبار نیاز دارد

استاندار اردبیل در بازدید از مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل با اشاره به اعتبار موردنیاز این پروژه گفت: تکمیل مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل به عنوان یک پروژه ارزشمند به 120 میلیارد ریال اعتبار نیاز دارد که این رقم نزدیک به اعتبار یک ساله استان اردبیل است.

کد مطلب: ۵۰۷۸۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ، مجید خدابخش همچنین در ادامه بازدید در نشست با اعضای شورای حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس در اردبیل با اشاره به محدودیت در اعتبارات عمرانی استان افزود: ضرورت دارد با پیگیری نمایندگان استان در مجلس از ردیف ملی و در قالب اجرای موزه‌ها و مراکز فرهنگی دفاع مقدس بخش عمده‌ای از این اعتبارات تأمین شود.

وی دو ماموریت اصلی اداره کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس را یادآور شد و گفت: در کنار حفظ آثار، انتقال ارزش‌های دفاع مقدس موضوع بسیار مهم و خطیری است تا نسل آینده بدانند که این انقلاب با پشت سر گذاشتن فراز و نشیب‌ها و رشادت ها و ایثارگری های شهدا و رزمندگان امروز در قله امنیت، اقتدار و صلابت واقعی است.

استاندار اردبیل خدمت به جامعه ایثارگر را ذات و ماهیت کار مسؤولان و مدیران نظام اسلامی توصیف کرد و افزود: امروز مسئولیت ما در انتقال دستاوردهای هشت سال دفاع مقدس به نسل امروز و آینده سنگین تر است.

خدابخش با ابراز خرسندی از حل مشکل معارضان و مساعدت شورا و شهرداری اردبیل در رفع مشکلات به وجود آمده تصریح کرد: پروژه مرکز فرهنگی دفاع مقدس اردبیل در بهترین مکان که در طول سال دارای گردشگران بسیاری است، با یک طراحی مناسب، خاص و هدف‌دار با الهام از کشتی و قایق‌های تندرو در حال اجراست.

وی با بیان اینکه در سال‌های گذشته این پروژه ردیف ملی داشته که باید سعی کنیم با گذشت شش سال و با حل مشکل معارضان این ردیف ملی احیا شود، بیان کرد: 140 میلیارد ریال اعتبار برای تکمیل این پروژه نیاز است که البته بیش از 20 میلیارد ریال آن تاکنون هزینه شده است.

خدابخش ادامه داد: در احداث این پروژه به یک مجاهدت واقعی نیاز هست تا با توجه به اقدامات تحولی شهرداری اردبیل در کناره دریاچه شورابیل و بسترسازی برای حضور گردشگران و میهمانان بتوان این فضا را هر چه سریع‌تر مهیای حضور مخاطبان و علاقه‌مندان بی‌شمار نمود.

استاندار اردبیل ضرورت احداث و سرمایه‌گذاری در ساخت یادمان شهدای گمنام را به عنوان یک مجموعه فرهنگی بی‌نظیر یادآور شد و تصریح کرد: ما هم در ساخت این یادمان‌ها و هم تکمیل موزه دفاع مقدس امسال از اعتبارات استانی و شهرستان‌ها منابعی را اختصاص می‌دهیم اما نباید از تأمین اعتبار از ردیف‌های ملی غفلت کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار