از تبلیغات اینترنتی خسته شده اید؟ مرورگر اوپرا را نصب کنید

بسیاری از شرکت ها امروزه قابلیت های مسدودسازی تبلیغات را به صورت پیش فرض در مرورگرهای وب خود ارائه می کنند و اوپرا نیز از این قاعده مستثنی نیست.

کد مطلب: ۵۰۷۵۹۱
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا، این مرورگر از اسفند ماه گذشته قابلیت مسدودسازی تبلیغات را ارائه کرده است. چندی بعد، این قابلیت روی نسخه Mini مرورگر اوپرا روی سیستم عامل اندروید نیز ارائه شد. این شرکت حالا به طور رسمی اعلام کرده قابلیت مسدودسازی تبلیغات یا ad blocking را روی تمامی پلتفرم ها عرضه کرده است.

این بیانیه رسمی اوپرا به این معنا است که از این پس پلتفرم های اندروید، iOS و ویندوزفون به طور یکسان از این قابلیت پرکاربرد بهره مند خواهند بود.

مدتی است که توجه کاربران به موضوع مسدودسازی تبلیغات معطوف شده و اکنون ابزارهای زیادی در اختیار افراد قرار دارد که امکان مسدودسازی تبلیغات اینترنتی را در اختیارشان قرار می دهد.

این قابلیت مفید از آنجایی محبوب شده که می تواند کاربران را در مقابل گسترش بدافزارهای اینترنتی که در تبلیغات نهفته اند محافظت کند. همچنین، ممانعت از نمایش تبلیغات در کنار صفحات وب قطعا باعث افزایش سرعت بارگذاری آنها نیز می شود. اما مساله ای که باعث نگرانی بسیاری از شرکت ها شده این است که نمایش تبلیغات اینترنتی روشی پرسود برای آنها بوده و رواج چنین ابزارهایی موجب کاهش چشمگیر سود آنها می شود.

صرف نظر از جنبه اخلاقی این موضوع، مسدودسازی تبلیغات موضوعی است که چه بخواهیم و چه نخواهیم در میان کاربران رواج پیدا کرده است. این قابلیت به طور پیش فرض روی مرورگر اوپرا فعال نیست و اگر کاربری تمایل به استفاده از آن داشته باشد باید آن را به طور دستی در بخش تنظیمات فعال کند. و پس از فعال سازی آن، دیگر هیچ تبلیغ اینترنتی به نمایش در نخواهد آمد.

منبع: شهر خبر

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار