مسابقات قرآنی دانش آموزان، مهمترین رویداد دینی نظام تعلیم و تربیت است

مدیرکل آموزش و پرورش خراسان رضوی ستاد برنامه ریزی سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان کشور گفت: مسابقات قرآن،عترت و نماز دانش آموزان کشور مهمترین رویداد دینی و فرهنگی نظام تعلیم و تربیت است

کد مطلب: ۵۰۴۰۵۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از خراسان رضوی، سیدجواد حسینی در جلسه ستاد برنامه ریزی سی وچهارمین دوره مسابقات قرآن ، عترت و نماز دانش آموزان کشور که قرار است تیرماه امسال در مشهد برگزار شود ضمن تبریک حلول ماه مبارک رمضان اظهار داشت: مهمترین رویداد دینی و فرهنگی نظام تعلیم و تربیت که ساختار اصلی شخصیت دینی دانش آموزان را می سازد مسابقات قرآن ، عترت و نماز است.

وی بااشاره به این که در مرحله استانی این مسابقات در امسال بیش از ۷۵۰ هزار نفر رشته شرکت کرده اند گفت: خوشبختانه هر زمان در حوزه برگزاری مسابقاتی از این دست وارد شدیم دستگاه های اجرایی همکاری بسیارخوبی با آموزش و پرورش داشتند و خوشحالیم که این همکاری ها به کسب رتبه های برتر دانش آموزان استان در مسابقات قرآنی کشور در سال های اخیر منجر شده است.
حسینی به احیای بیش از ۶۰ دارالقرآن دانش آموزی و همچنین راه اندازی ۲۳ مرکز شاهدپژوهی و اجرای طرح های متعدد قرآنی در آموزش و پرورش استان در دوسال اخیر اشاره ای داشت و گفت : با تکیه بر کلیدواژه قنات( قرآن،نماز،امام شناسی و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت) تلاش کردیم در حوزه فعالیت های دینی و قرآنی به عنوان یکی از اصلی ترین موارد موردتاکید سندتحول بنیادین گام های بلندتری برداریم که در این میان باید از همکاری و هماهنگی کلیه دستگاه های اجرایی خراسان رضوی در این حوزه تقدیر ویژه ای داشته باشیم.
مدیرکل آموزش و پرورش استان ادامه داد: اعتقاد داریم باید در برگزاری این گونه مسابقات ، مردم و کل جامعه را با این عرصه پیوند دهیم چرا که نگاهمان به این بخش فرآیندی است و قطعا در طول برگزاری این رقابت دینی تلاش می کنیم فضای شهرها و جامعه مان با معنویت قرآنی عجین شوند.

در ابتدای این جلسه معاون پرورشی و فرهنگی آموزش و پرورش خراسان رضوی اظهار کرد: این مسابقات با شعار اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل و با رویکرد مردمی کردن و تکریم زائران قرآنی علی ابن موسی الرضا(ع) برگزار می شود.
وی افزود: 100 دانش آموز در این مسابقات شرکت می کنند که از هر استان 15 دانش آموز پسر و 15 دانش آموز دختر و در مجموع 500 دانش آموز پسر و 500 دختر حضور دارند و 20 نفر از بهترین داوران ملی و بین المللی در هر دوره و در مجموع 40 داور حضور دارند.
منصوریان با بیان اینکه مسابقات در 5 رشته تفسیرقرآن، نهج البلاغه، صحیفه سجادیه، احکام نماز و انشاء نماز برگزار می شود، گفت: 8 کمیته پشتیبانی، اردویی و پذیرش، ارزشیابی و حراست، فنی، فرهنگی، افتتاحیه و اختتامیه، روابط عمومی و تبلیغات ویژه این مسابقات تشکیل شده است.
وی اظهار کرد: میزبان 700 نفر در 25 تیر در مسابقات پسران و 700 نفر نیز در 29 تیر ماه و مسابقات خواهران خواهیم بود و هر دوره مسابقات 4 روز به طول می انجامد.



ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار