تاکید سازمان بیمه سلامت بر لزوم تجمیع بیمه ها

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران گفت: اگر می خواهیم بیمه ها موفق عمل کنند، لازم است طرح تجمیع بیمه هابه زودی محقق شود.

کد مطلب: ۴۹۹۰۱۵
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرگزاری پانا، محمد جواد کبیر با اشاره به اینکه بیمه، دارای چند صندوق متفاوت است که به خدمات دهی به هموطنان می پردازد، گفت: در این بیمه صندوق کارکنان دولت، روستاییان و عشایر، مشاغل و بیمه همگانی وجود دارد که هر فرد بسته به نوع قرارگرفتن درگروه خاص تحت پوشش این صندوق ها قرار می گیرد.

وی خاطرنشان کرد: صندوق بیمه همگانی ویژه اقشار آسیب پذیر جامعه است، افرادی که جز این صندوق محسوب می شوند به صورت رایگان بیمه خواهند شد. در حال حاضر ۹۱.۷ درصد بیمه شدگان صندوق همگانی زیر یک میلیون تومان درآمد دارند و براساس آمارها در آمد ۷۵ درصد کل خانوار تحت پوشش این نوع بیمه به کمتر از یک میلیون تومان در ماه می رسد. همچنین ۸۶ درصد بیمه شدگان بیمه همگانی در حاشیه شهرها سکونت دارند.

به گفته مدیرعامل این سازمان، تمام افراد تحت پوشش بیمه همگانی سلامت، خدمات سرپایی و بستری را از بیمارستان های دولتی دریافت می کنند.

وی گفت: بیمه روستاییان نیز رایگان است و ۲۳ میلیون بیمه شده از خدمات رایگان این بیمه استفاده می کنند.

وی افزود: سهم بیمه کارکنان دولت ۶ درصد است که ۲ درصد آن را دولت، ۲ درصد ادارات دولتی و ۲ درصد نیز توسط فرد کارمند پرداخت می شود. این درحالی است که حق بیمه تامین اجتماعی ۹ درصد است.

مدیرعامل سازمان بیمه سلامت ایران بر لزوم تجمیع بیمه ها برای ارائه خدمات بهتر تاکید کرد و گفت: بر اساس قانون، تمام بیمه ها باید با یکدیگر تجمیع شوند و با این کار می توان تمام گروه های نیازمند را تحت پوشش رایگان قرار داد. براساس قانون تجمیع، حقوق بگیران دولت نیز بر اساس دهک بندی ها، سهم بیمه را پرداخت می کنند. با اجرای این طرح، افراد متمول یا ۱۰۰ درصد سهم بیمه را پرداخت کرده یا از خدمات آزاد استفاده می کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار