عضو کمیسیون بهداشت مجلس در گفت‌وگو با پانا پاسخ داد

چرا اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها در سال 98 امکان‌پذیر نیست

تهران (پانا) - عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه تجمیع بیمه‌های درمانی کار ساده‌ای نیست، گفت یکسان شدن سرانه دریافتی از گروه‌های تحت پوشش بیمه‌ای لازمه تجمیع بیمه‌هاست که این امر اکنون امکان‌پذیر نیست.

کد مطلب: ۸۸۹۱۷۴
لینک کوتاه کپی شد
چرا اجرای قانون تجمیع بیمه‌ها در سال 98  امکان‌پذیر نیست

محمدنعیم امینی‌فرد در گفت‌وگو با پانا درباره تجمیع بیمه‌ها در سال 98 گفت تجمیع بیمه‌ها در اوضاع فعلی به دلیل دریافت سرانه‌های متفاوت امکانپذیر نیست چون سرانه‌های مختلفی از افراد و گروه‌های تحت پوشش بیمه‌ها دریافت می‌شود و برای تجمیع بیمه‌ها باید در ابتدا سرانه‌ها یکسان شود.

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اکنون بیمه‌های درمانی از منابع متفاوتی تأمین اعتبار می‌شوند که در صورت تجمیع باید منابع نیز یکسان شود که در اوضاع کنونی یکسان شدن منابع نیز امکان‌پذیر نیست از طرفی برای تجمیع بیمه‌ها باید همپوشانی بیمه‌ای برطرف شود که این امر هم اکنون شدنی نیست.

این نماینده مجلی با بیان اینکه در برنامه پنجم توسعه به تجمیع بیمه‌های درمانی تأکید شده است، گفت: تجمیع بیمه‌های درمانی در قالب یک بیمه با عنوان بیمه سلامت در ماده 38 قانون برنامه پنجم توسعه آمده است اما به طور قطع اجرای درست تجمیع بیمه‌های درمانی می‌تواند گام مهمی در حوزه سلامت و بیمه‌ باشد اما به شرط اینکه زیرساخت‌های اجرای آن فراهم باشد که اکنون زیرساخت‌های لازم برای اجرای آن فراهم نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار