افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی دانش آموزان استان اصفها ن

افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان استان اصفهان با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان برگزارشد .

کد مطلب: ۴۹۱۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ،افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش آموزان استان اصفهان با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان، رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل، کارشناسان نواحی و مناطق، رئیس اداره قرآن و عترت اداره کل و جمعی از دانش آموزان برگزیده به همت اداره فرهنگی هنری اداره کل در کانون فرهنگی تربیتی امام خمینی (ره) برگزار شد.
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: یکی از درخواست‎های ما این است که دوره‎های توانمندسازی و ضمن خدمت مربیان به شکل منظمی برگزار شود تا سطح مسابقات ارتقاء پیدا کند.
محمد اسماعیل زاده در مراسم افتتاحیه سی و چهارمین دوره مسابقات فرهنگی هنری دانش‌آموزان استان اصفهان با حضور معاون پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان اظهار کرد: این رویداد فرهنگی و هنری از 5 اریبهشت ماه در کانون حضرت امام خمینی (ره) با حضور بیش از 3 هزار نفر از دانش‌آموزان دختر آغاز شد و روز گذشته اولین مرحله مسابقات در بخش دختران را به پایان رساندیم.
وی با اشاره به اینکه امروز با حضور گرم دانش‌آموزان رشته سرود، مشاعره و رشته تحقیق شروع شده است و تا قبل از چهارشنبه به کار خود پایان می‌دهد، بیان کرد: به زودی شاهد تجلیل از رتبه های برتر دانش‌آموزان خواهیم بود.
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان بیان کرد: روز اول این مسابقات در بخش پسران را با دانش‌آموزان رشته سرود، مطالعه و تحقیق و مشاعره آغاز می‌کنیم.
وی با اشاره به هدف از برگزاری این مسابقات گفت: مسابقات فرهنگی و هنری، بهانه و وسیله‌ای برای اهداف متعالی و بلندتر خواهد بود چرا که زمینه ساز دوستی ها، انجام کارهای گروهی، حضور در نمایشگاه‌ها و همچنین شرکت در نماز جماعت بین دانش‎آموزان هنرمند می‌شود.
اسماعیل زاده با ارائه طرح این سوال که یک هنرمند چگونه به مقام رفیع می‎رسد؟ گفت: در پاسخ به این سوال باید گفت رسیدن هنرمند به مقام بلند به این دلیل است که اولا استعدادها و مواهبی که خداوند در وجود او قرار داده است را با خوب دیدن، خوب شنیدن، خوب نگاه کردن و خوب خواندن کتاب‎ها به معنای عام شکوفا می‌کند.
وی در ادامه اظهاراتش به تفاوت بین یک هنرمند با کسانی که از هنر بی‌بهره هستند، افزود: هنرمندان با نگاه ظریف و هنرمندانه خود از همه چیز لذت می‌برند و از درون آرامش پیدا می‌کنند و سپس به خلق و ابداع آثار هنری خود می‌پردازند.
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان گفت: بهترین سوژه‌های هنری برای خلق آثار هنری، در تاریخ و تمدن و طبیعت ما نهفته است.
وی با بیان اینکه کسی که هنری ندارد، خریداری هم ندارند، گفت: هنرمندی که اقدام به خلق آثار هنری و آفرینش می‌کند و دارای مکتب، سبک و روش هنری است، بدون شک هنری وی ماندگار خواهد شد.
اسماعیل زاده ادامه داد: مسابقات فرهنگی و هنری در 4 مرحله برگزار می‌شود که در مرحله آموزشگاهی با حضور241 هزار نفر از ابتدای آبان ماه آغاز شد که با تلاش مربیان و همکاران در 40 منطقه آموزش و پرورش بیش از 41 هزار نفر از دانش‌آموزان به مرحله حضوری و غیرحضوری مسابقات استانی راه پیدا کردند.
وی با اشاره به مطلب فوق ادامه داد: در طول 9 روز، بیش از 5 هزار نفر از دانش‌آموزان در رشته‌های مختلف به رقابت می‌پردازند و هم‌اکنون 72 رشته فرهنگی هنری وجود دارد.
رئیس اداره فرهنگی هنری اداره کل آموزش و پرورش استان اصفهان عنوان کرد: افتخار می‌کنیم به دانش‎آموزانی که در سال گذشته 91 رتبه کشوری را برای ما کسب کردند.
وی تصریح کرد: در سال گذشته بر روی 3 برنامه به عنوان برنامه‌های اداره فرهنگی هنری کارهای زیادی انجام شد که بخشی از آن محقق شد.
اسماعیل زاده ادامه داد: متاسفانه طی سال های گذشته شرکت در رشته‌‎های گروهی مسابقات کمرنگ شده است که نیازمند همت شما را به منظور تشکیل گروه سرود است.
وی بیان کرد: هم‌اکنون علاقه مند هستیم که همه دانش‎آموزان در قالب انجمن‎ها در طول سال تحصیلی در کانون‎ها فعالیت کنند.
وی با اشاره به اینکه در طول دو سال گذشته چراغ گروه هم‎‌سرایان و گروه کرال امور تربیتی در اصفهان خاموش بوده است، افزود: خوشبختانه در سال جاری 4 گروه شرکت خواهند کرد که با این اوصاف باز انتظار داریم با کمک شما و ورود معلمان فنی سرود اقدام به تقویت گروه سرود کنیم.
وی افزود: یکی از موضوعاتی که متاسفانه آنطور که باید و شاید در آن موفق نبوده‌ایم، راه‌اندازی کانون‌های تخصصی فرهنگ و هنر در محل کانون‌های فرهنگی و تربیتی بود

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار