مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل:

35درصد روستاهای استان اردبیل از مزایای طرح هادی بهره مند شدند

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اردبیل گفت: 35 درصد روستاهای این استان از مزایای طرح هادی بهره مند شده اند.

کد مطلب: ۴۸۷۷۶۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا استان اردبیل ،فرهاد سبحانی در نشستی با فرماندار بیله سوار افزود: در 362 روستای استان اجرای طرح هادی انجام شده و از این لحاظ اردبیل در جایگاه متوسط كشوری قرار دارد.

وی اظهار كرد: در این استان 53 هزار عقد قرارداد در زمینه مقاوم سازی روستایی انجام شده و 49 هزار واحد پایان كار دریافت كرده اند و حدود 50 درصد روستاهای استان و 60 درصد مسكن روستایی شهرستان بیله سوار مقاوم سازی شده است.

سبحانی با بیان اینكه روستاهای بهره مند از تسهیلات مقاوم سازی مسكن روستایی در استان از ضریب ایمنی بالایی در مقابل حوادث غیرمترقبه از جمله زلزله برخوردار هستند گفت: روستاییان بیله سوار مغان نسبت به سایر نقاط استان استقبال خوبی از تسهیلات وام مقاوم سازی كردند.

مدیركل بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان اظهار كرد: بنیاد مسكن بیله سوار دارای رتبه برتر استانی در زمینه ارزیابی پروژه های عمرانی در سال گذشته شده و بنیاد مسكن انقلاب اسلامی استان نیز مقام پنجم كشور در تامین مسكن مهر شهرهای زیر 25 هزار نفر را در سال گذشته كسب كرده است.

سبحانی افزود: در 102 روستای استان برای اخذ وام برای مقاوم سازی روستایی اقدامی نشده كه از این تعداد 17 روستا در حوزه شهرستان بیله سوار است.

وی بیان كرد: از 261 طرح هادی روستایی كه مدت زمان 10 ساله آن گذشته و نیاز به بازنگری دارد ، بازنگری 119 طرح هادی انجام شده ولی 142 روستای دارای طرح هادی نیاز به بازنگری دارند كه 16روستا در حوزه شهرستان بیله سوار است.

فرماندار بیله سوار نیزدر این نشست گفت: برای 32 روستای بالای 20 خانوار این شهرستان با هفت میلیارد ریال اعتبار در سال گذشته طرح هادی تهیه شد كه اجرای این طرح مشكلات قشلاقات و روستاهای اطراف سد خدا آفرین را حل خواهد كرد.

آرام حلیم خواستار برقراری و اجرای تفاهم نامه دهیاری در اجرای طرح های هادی در روستاهای شهرستان برای استفاده از قیر رایگان با همكاری بنیاد مسكن انقلاب اسلامی شد.

وی با تاكید بر اینكه مسكن یكی از ضروری ‌ترین نیازهای هر فرد است اظهار كرد: خانواده ‌های محروم زیادی خواهان مسكن هستند و انتظار داریم در سال جاری خیرین كمك بیشتری به لحاظ تامین مسكن نیازمندان داشته باشند.

حلیم افزود: امسال بنیاد مسكن 15 واحد مسكن شهری را در این شهرستان احداث خواهد كرد و همچنین با تضمین خیر مسكن ساز 20 واحد مسكونی روستایی امسال احداث می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار