افزایش 19 درصدی فوتی ناشی از حوادث کار در سال 94

مدیر كل پزشكی قانونی مازندران گفت: در سال 94 تعداد 95 نفر بر اثر حوادث ناشی از كار در استان جان خود را از دست دادند كه در مقایسه با مدت مشابه سال قبل 19 درصد افزایش داشته است.

کد مطلب: ۴۸۵۹۶۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانامازندران، علی عباسی تصریح كرد: بر اساس آمارهای مراکز پزشكی قانونی استان در سال گذشته به ترتیب شهرستان ساری با 14، آمل با 13 و بابل با 12 مورد فوتی بیشترین و شهرهای عباس اباد و فریدونکنار هر كدام با یك مورد فوتی كمترین موارد مرگ ناشی از حوادث كار را داشتند.

وی افزود: بر اساس این گزارش در سال های متوالی عمده دلایل مرگ افراد در حوادث كار مربوط به سقوط از بلندی و پس از آن برق گرفتگی است به نحوی كه در سال گذشته 53 مورد مرگ های ناشی از حوادث كار به دلیل سقوط از بلندی و 18 مورد نیز برق گرفتگی، 15 مورد اصابت جسم سخت و 9 مورد هم مربوط به سایر می باشد.

عباسی با بیان اینکه شهریور و تیر ماه هر کدام با 14 مورد بیشترین ماهی بود که در آن حادثه رخ داد، افزود: سنین 31الی 40 سال با 29 مورد دارای بیشترین فوتی و سنین کمتر از 20 سال با 7 مورد فوتی در ان به ثبت رسید.

مدیر کل پزشکی قانونی استان با بیان اینکه از این تعداد ذکر شده 74 نفر متاهل و ما بقی مجرد هستند، افزود : از تعداد 95 نفر از فوت شدگان ناشی از حوادث کار 88 نفر ایرانی و ما بقی ملیت غیر ایرانی(افغان) هستند.

این مقام اجرایی استان با اشاره به اینكه بیشترین حوادث ناشی از كار در بخش ساختمان می باشد، گفت: ارزش نهادن به جان انسانها، داشتن برنامه ایمنی در كار، رعایت استاندارد ها و قوانین مربوطه، آموزش و ایجاد نظام اطلاع رسانی و عبرت از حوادثی كه اتفاق افتاده را از مهمترین راهكارها در راستای كاهش حوادث ناشی از كار است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار