راه‌اندازی کلینیک سلامت خانواده به‌عنوان طرح ملی ادامه می‌یابد

معاون امور زنان ریاست جمهوری با بیان اینکه آموزش حقوق و تکالیف به دانش‌آموزان ارائه می‌شود، گفت: راه‌اندازی کلینیک سلامت خانواده به‌ عنوان طرح ملی دنبال خواهد شد.

کد مطلب: ۴۸۰۳۹۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا ، اطهره نژادی در همایش «یاس مهربانی» که به مناسبت بزرگداشت روز زن در مرکز آفرینش‌های فرهنگی و هنری حجاب برگزار شد، با اشاره به دو راهبرد معاونت امور زنان در ریاست جمهوری گفت: مشارکت اقتصادی زنان و تحکیم بنیان خانواده از راهبردهای معاونت امور زنان ریاست جمهوری است.

وی افزود: توجه به حضور زنان و دختران در جامعه که با چه نگرش هایی روبه‌رو است و چقدر توانسته ایم نگرش حضور زنان و دختران فارغ التحصیل را به اثبات برسانیم، از جمله موضوعاتی است که دنبال می‌کنیم.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری ادامه داد: حضور زنان در جامعه به معنای حذف مردان در جامعه نیست بلکه آنان را تکمیل می‌کند.

نژادی تصریح کرد: رویکرد آموزش و پرورش باید به‌گونه‌ای باشد که اعتماد به نفس دانش آموزان افزایش یابد و آنان از حق خود دفاع کنند و دانش آنان در کنار مهارت باشد.

وی با اشاره به پروژه های مشترک با سازمان های مختلف درباره تحکیم بنیان خانواده توضیح داد: طی تفاهم نامه ای با وزارت بهداشت، کلینیک سلامت خانواده راه اندازی شد و در سال گذشته ۳۰۰ کلینیک را تاسیس کردیم و امسال به عنوان طرح ملی ادامه می یابد و در مراکز استان ها نیز کلینیک سلامت خانواده راه اندازی می شود.

معاون برنامه‌ریزی و هماهنگی معاونت امور زنان و خانواده ریاست جمهوری هدف ایجاد کلینیک سلامت خانواده را مشاوره گرفتن والدین و فرزندان آنها در رویارویی مسائلی که در خانواده و جامعه به وجود می‌آید، برشمرد و اظهار کرد: در این کلینیک ها از مشاوره های شرعی و حقوقی استفاده می شود.

وی با بیان اینکه یکی از بزرگترین پروژه هایی که با آموزش و پرورش اجرا کردیم، آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان بوده است، توضیح داد: آموزش حقوق و تکالیف به دانش آموزان دختر و پسر به مقطع متوسطه، خانواده و مربیان ارائه شد که امیدواریم به یک طرح ملی تبدیل شود. کارشناسان معتقدند تزلزل خانواده ها به دلیل ناآگاهی از حقوق و تکالیف است.

نژادی یادآور شد: کتاب «حقوق و تکالیف» تألیف شده که به‌زودی در پرتال معاونت امور زنان ریاست جمهوری و وزارت آموزش و پرورش قرار می‌گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار