تکرار/مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خبر داد:

حضور پرشکوه کودکان و نوجوانان در راه پیمایی 22 بهمن/برپایی نمایشگاه کتاب در هزار مرکز فرهنگی کانون

خبرگزاری پانا: مدیر عامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و رییس کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر با بیان اینکه برنامه های گوناگونی به مناسبت دهه مبارک فجر برای کودکان و نوجوانان در نظر گرفته شده است، گفت: کودکان و نوجوانان ایرانی در راهپیمایی 22 بهمن نیز حضوری پرشکوه را به نمایش خواهند گذاشت و کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر نیز با کمک تمامی اعضای خود برنامه‌ها و کارگاه‌هایی را در مسیر این راه‌پیمایی برای مخاطبان خود تدارک دیده است.

کد مطلب: ۴۶۸۵۳
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش سرویس آموزش وپرورش پانا، سید صادق رضایی در نشست رسانه‌ای کمیته کودک ونوجوان - که در محل دفتر مرکزی ستاد دهه‌فجر در تهران برگزار شد، با بیان این مطلب تاکید کرد که هرگونه بیان مبانی انقلاب بدون توجه به زبان کودکان و قدرت فهم و شناخت آنان از انقلاب جز تولید برنامه هیچ کمکی به افزایش شناخت آنان در این زمینه نخواهد کرد.


وی در تشریح برنامه‌های کمیته کودک و نوجوان در سی ‌و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب یادآور شد که در این برنامه‌ها با استفاده از عناصر شادی‌آفرین و برپایی جشن‌های ویژه، چیستی، چرایی و چگونگی وقوع انقلاب برای بچه‌ها با استفاده از زبان هنر و ادبیات بیان خواهد شد.


به گفته‌وی تاکید بر کلید‌واژه‌هایی که پس از انقلاب در عرصه‌ی ادبیات کودک و نوجوان و رسانه‌های جمعی کشور مانند جمهوری اسلامی، مستضعفان، استکبار، فلسطین، شهید و شهادت و دیگر واژه‌های انقلابی رایج شده با استفاده از هنرهایی مانند فیلم و انیمیشن و نمایش و بازی از اهمیت زیادی در برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان برخوردار است.


رضایی معرفی کتاب‌هایی با موضوع انقلاب، برگزاری مسابقه‌های کتاب‌خوانی، پخش فیلم، قصه‌گویی، شعرخوانی، معرفی شخصیت‌ها، وقایع و مکان‌های تاثیرگذار در جریان وقوع انقلاب اسلامی، پخش فیلم و اجرای نمایش و نمایش عروسکی، حضور در مراسم میهمانی لاله‌ها و دیدار کودکان و نوجوانان با خانواده ‌شهدا، جانبازان و ایثارگران انقلاب و دفاع مقدس را از جمله برنامه‌های کمیته کودک ونوجوان برشمرد.


وی در تشریح برنامه‌های کانون توضیح داد که بخشی از این برنامه‌‌ها به صورت متمرکز در تهران و بخشی دیگر در شهرها و استان‌های کشور برگزار خواهد شد.


مدیرعامل کانون در عین حال گفت که به همین مناسبت در نزدیک به یک هزار مرکز فرهنگی، هنری کانون و مراکز آموزشی کانون زبان ایران نمایشگاه‌های کتاب برپا می‌شود و محصولات فرهنگی، هنری کانون با 40 درصد تخفیف به بازدیدکنندگان ارایه خواهد شد.


وی گفت که وزیر آموزش و پرورش تاکید کرده است که تمامی مدارس باید به کتاب‌خانه تجهیز شوند و در این راه قرار است با همکاری سازمان دانش‌آموزی کتاب‌های کانون در مدارس کشور ارایه شود.


مسوول کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه‌ فجر همچنین گفت : در این ایام تعدادی از مراکز جدید کانون و مهدکودک‌های سازمان بهزیستی به بهره برداری خواهد رسید.


به گفته‌ وی کودکان و نوجوانان ایرانی در راهپیمایی 22 بهمن نیز حضوری پرشکوه را به نمایش خواهند گذاشت و کمیته کودک و نوجوان ستاد دهه فجر نیز با کمک تمامی اعضای خود برنامه‌ها و کارگاه‌هایی را در مسیر این راه‌پیمایی برای مخاطبان خود تدارک دیده است.



رضایی در ادامه یادآور شد که علاوه بر کانون سازمان‌های دیگر عضو این کمیته متشکل از سازمان بهزیستی، انتشارات مدرسه وابسته به وزارت آموزش و پرورش، کمیته امداد امام خمینی(ره) و برنامه‌های کودک و نوجوان صدا و سیما ویژه‌برنامه‌هایی را به همین مناسبت تدارک دیده‌اند.


وی افزود:نواختن زنگ انقلاب و اجرای برنامه‌های شاد را از جمله برنامه‌های سازمان بهزیستی، و برگزاری نشست‌های سخنرانی و نمایشگاه‌های عکس و مسابقه‌های کتاب‌خوانی و سرود را از جمله برنامه‌های کمیته امداد امام خمینی(ره) در سی و چهارمین سالگرد پیروزی انقلاب برشمرد.


رییس کمیته کودک و نوجوان همچنین گفت : انتشارات مدرسه وابسته به وازارت آموزش و پرورش نیز در این ایام اقدام به چاپ و تجدید چاپ آثاری با مضامین انقلاب می‌کند و این آثار را در نمایشگاه‌هایی در مدارس با تخفیف مناسب عرضه خواهد کرد.


به گفته‌ی رضایی صدا و سیمای جمهوری اسلامی در تمامی شبکه‌های خود به ویژه شبکه‌ کودک و خانواده برنامه‌های ویژه‌ای را به همین مناسبت تهیه و پخش خواهد کرد و شخصیت‌های محبوب و مورد علاقه‌ی کودکان به این برنامه‌ها جذابیت خاصی خواهند بخشید.


مدیرعامل کانون در پاسخ به سوالی پیرامون برنامه‌های کمیته در مناطق زلزله‌زده کشور نیز گفت :کانون در مناطق زلزله‌زده آذربایجان شرقی و خراسان جنوبی از ماه‌ها پیش حضور داشته و تلاش کرده است با برنامه‌های خود فضایی مناسب برای بچه‌ها فراهم کند در ایام دهه فجر نیز برنامه‌های ویژه کانون در این مناطق، شادی و نشاط را میهمان خانه‌ها و چادرهای این مخاطبان زلزله‌زده و مصیبت دیده خواهد کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار