سرپرست پژوهشگاه مطالعات:
توسعه فعالیت های تیمز و پرلز از اهداف آموزش و پرورش است
رئیس پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش گفت: طرح ریزی و انجام پژوهش های تحلیل ثانویه در زمینه داده ها، تهیه و تدوین بانک سوالات، تولید کتاب یا مجلات در راستای تامین محتوای برگرفته از یافته های مطالعات تیمز و پرلز و انتشار سالنامه مقالات پژوهشی برگرفته از داده های تیمز و پرلز به عنوان برخی دیگر از تصمیم گیری ها و سیاست های آموزش و پرورش است.
به گزارش خبرنگار آموزش و پرورش پانا، علیرضا عصاره اظهاركرد : آشنایی ، تربیت پژوهشگران ، كاربست مطالعات و نتایج تیمز و پرلز از اهداف مهم آموزش و پرورش است.
سرپرست پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش به برگزاری همایش های سالانه ارایه یافته های پژوهشی ناشی از انجام پژوهش های برگرفته از داده های مطالعات تیمز و پرلز، اشاره كرد و تشکیل کارگروه های اجرایی برای استخراج یافته های متناظر برای استفاده در آموزش ضمن خدمت معلمان و تلاش برای تلفیق مباحث با محتوای آموزشی دوره های ضمن خدمت را از راهکارهای اساسی اشاعه نتایج و آشنایی با تیمز و پرلز عنوان كرد .
وی برگزاری نشست ها و کارگاه های آموزشی تیمز و پرلز با شرکت سرگروه های آموزشی درس های علوم، ریاضیات و سواد خواندن به منظور آشنایی آن ها با ویژگی ها، نتایج و کاربردهای مطالعات تیمز و پرلز، تهیه و تولید کلیپ ها و فیلم های آموزشی با موضوع ویژگی، نتایج و کاربردهای مطالعات تیمز و پرلز، همکاری با کارشناسان و سیاست گذاران آموزش و پرورش و تشکیل کارگروه هایی با کارشناسان دفتر تالیف برای استفاده از نتایج در اصلاح برنامه ها و کتاب های درسی را از دیگر راهکارهای اساسی اشاعه نتایج و آشنایی با تیمز و پرلز برشمرد.
عصاره تشکیل کارگروه های تخصصی مساله شناسی و موضوع یابی در آموزش و پرورش بر اساس داده های مطالعات تیمز و پرلز را گامی مثبت اعلام كرد و افزود: طرح ریزی و انجام پژوهش های تحلیل ثانویه در زمینه داده ها، تهیه و تدوین بانک سوالات، تولید کتاب یا مجلات در راستای تامین محتوای برگرفته از یافته های مطالعات تیمز و پرلز و انتشار سالنامه مقالات پژوهشی برگرفته از داده های تیمز و پرلز به عنوان برخی دیگر از تصمیم گیری ها و سیاست های آموزش و پرورش است.
ارسال دیدگاه