«سفینه های نور»؛مجموعه مراثی ائمه معصومین(علیهم السلام) منتشر شد

انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار همزمان با ایام شهادت حضرت فاطمه زهرا(س) کتاب «سفینه های نور» را با موضوع مراثی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم السلام) منتشر و روانه بازار کرد.

کد مطلب: ۴۶۶۶۷۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا به نقل از روابط عمومی و تبلیغات به نشر(انتشارات آستان قدس رضوی)، زبان شعر همواره یکی از بهترین راه های عرض ارادت و بیان مصیبت های ائمه معصومین(علیهم السلام) و انتقال سیره اهل بیت(علیهم السلام) در راستای حفظ و اشاعه گوهرهای بی بدیل حکمت بوده است.
بر همین اساس انتشارات آستان قدس رضوی برای نخستین بار همزمان با ایام شهادت و سوگواری حضرت زهرا(س) نسبت به چاپ مجموعه‌ دو جلدی «سفینه‌های نور» شامل مدایح و مراثی اهل بیت عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) اقدام کرده است.
این مجموعه دو جلدی که محصول سال ها عرض ارادت شاعر پیش کسوت دینی و آئینی؛ سیدرضا مؤید می باشد که طی این مجموعه مرثیه ها و مدایحی را به مناسبت های مختلف برای خاندان عصمت و طهارت(علیهم‌السلام) سروده است.
شاعر این اثر در هر دو جلد به مناسبت‎های مذهبی سال قمری توجه کرده و اشعار خود را به تناسب آن‌ها در این اثر جمع‌آوری و تدوین کرده است.
کتاب مراثی «سفینه‌های نور» با رویدادها در محرم‌الحرام آغاز شده و روایات گوناگون شهادت حضرت زهرا(س)، شهادت امام حسین(ع)، یتیمان غریب مدینه، حضرت علی‌اصغر(ع)، حضرت علی اکبر(ع)، حضرت عباس(ع)، شب عاشورا و وداع امام با یاران، روز خدا(عاشورا)، مصائب و شهادت زینب کبری(س)، رحلت رسول اکرم(ص) و شهادت امام حسن مجتبی(ع)، شهادت امام موسی‌بن جعفر(ع)، ضربت خوردن امام علی(ع) و شهادت ایشان، شهادت حضرت حمزه سیدالشهدا(ع) شهادت امام صادق(ع) شهادت حضرت جواد(ع) و روز زیارتی امام رضا(ع) را دربرمی‌گیرد و با مراثی زیبایی در ارتباط با حلول ماه مبارک ذی‌الحجه و روز عرفه و شهادت حضرت مسلم‌بن‌عقیل(ع) پایان می‌یابد.
رباعی‌ها، قصاید، غزل‌ها و دیگر آثار این شاعر پیشکسوت نیز در جلد مدایح از هفدهم ربیع‌الاول و هم‌زمان با ولادت حضرت رسول اکرم(ص) و امام جعفر صادق(ع) آغاز شده و تا هجدهم ذی‌الحجه، هم‌زمان با عید غدیر ادامه داشته است که 16 مناسبت را دربردارد.
این مجموعه دو جلدی در قطع جیبی و در شمارگان دو هزار نسخه به چاپ رسیده و نویسنده آن را به آستان مولای حاضر و ناظر، امام عصر و زمان حضرت مهدی(عج) پیشکش کرده است.
علاقه مندان به تهیه مجموعه کتاب دو جلدی «سفینه های نور» و همچنین مشاهده و تهیه سایر محصولات انتشارات آستان قدس رضوی می توانند به نشانی اینترنتی www.behnashr.com و یا فروشگاه های سطح شهر مشهد و نمایندگی های سراسر کشور مراجعه کرده و یا از طریق سامانه پیامکی به شماره 30003209 با این انتشارات تماس برقرار کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار