معاون سازمان استاندارد به پانا خبر داد:

ممنوعیت واردات لوازم خانگی با مصرف انرژی بالا به کشور

خبرگزاری پانا : معاون نظارت براجرای استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی از ممنوعیت واردات لوازم خانگی با مصرف انرژی بالا به کشور خبرداد و افزود: به دلیل عدم دقت برخی تجار و عدم مطابقت گرید انرژی برخی از لوازم خانگی با ضوابط استانداردهای موردنظر سازمان استاندارد برخی از لوازم خانگی اجازه ورود به کشور را از دست دادند .

کد مطلب: ۴۵۴۷
لینک کوتاه کپی شد

محمد بلغاری در گفت وگو با خبرنگار اقتصادی پانا در خصوص پیش بینی شرایط سخت گیرانه برای واردات گفت: کالاهای مختلفی که حتی ثبت سفارش آنها نیز انجام شده بود به دلیل کیفی نبودن و نگذارندن استانداردهای جدید ورود کالا به کشور اجازه واردات را از دست دادند .

معاون نظارت بر اجرای استاندارد سازمان استاندارد و تحقیقات صنعتی عنوان کرد: برخی کالاها نیز به کشور وارد شده اند که با اظهارصاحب کالا مغایرت داشته اند و اجازه ورود نیافته اند .

وی با بیان اینکه برخی از لوازم خانگی با گرید انرژی بالا اجازه واردات نیافته اند خاطرنشان کرد: با وجود آنکه قانون ورود لوازم خانگی با مصرف انرژی بالا را ممنوع کرده است متاسفانه برخی از تجار در خرید دقت نمی کنند و با وجود آنکه خریدار با ضوابط فنی و استاندارد مورد نظر سفارش خرید کالا را ارایه کرده است کالای وارداتی با ضوابط مورد نظر تطبیق ندارد و از ورود کالاهایی که گرید مصرف ای یا بی را نداشته باشند جلوگیری شده است .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار