تجار آستارا و اردبیل برای رونق صادرات محصولات کشاورزی همکاری می کنند

فرماندار بندر آستارا گفت: همکاری های تجاری آستارا و اردبیل با هدف رونق بخشی به صادرات محصولات کشاورزی افزایش می یابد.

کد مطلب: ۴۵۰۳۵۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از گیلان ،روابط عمومی فرمانداری آستارا به سیروس شفقی در نشست ساماندهی و هماهنگی بیشتر بین تجار و بازرگانان آستارا و اردبیل با محوریت صادرات محصولات کشاورزی دو استان گفت: آستارا از موقعیت منحصر به فرد اقتصادی و جغرافیایی در سطح استان گیلان و کشور برخوردار است.
وی با اشاره به اینکه بایستی از پتانسیل های موجود در راستای شکوفایی هر چه بهتر اقتصاد منطقه استفاده شود ، افزود: حمایت از اقتصاد با هدف رونق صادرات محصولات کشاورزی نیازمند همکاری های هدفمند بین تجار دو استان است.
بر اساس این گزارش رئیس انجمن تجار و بازرگانان آستارا و نماینده ای از اتحادیه صادرکنندگان سیب زمینی استان اردبیل گزارشی را از نحوه صادرات محصولات کشاورزی از جمله سیب زمینی ارائه کردند.
همچنین در این نشست پیشنهاداتی با هدف ساماندهی و مدیریت صادرات محصولات کشاورزی از مرز زمینی آستارا به کشور جمهوری آذربایجان و جلوگیری از صدمه در بحث بازاریابی در کشور مقصد مطرح شد.
حمایت از تولید داخلی ، ارتقای کیفیت ، حفظ قیمت واقعی در بازارهای مقصد به خصوص در مقوله محصولات کشاورزی و نیز استفاده بهینه تجار دو استان گیلان و اردبیل از قطع ارتباط تجاری روسیه و ترکیه به عنوان یکی از فرصت های به وجود آمده از دیگر مسایل مورد بررسی در این نشست بود.
در خاتمه مقرر شد نشست های مشترک در راستای تنظیم توافقنامه با مشارکت مسئولان مربوطه استان اردبیل و آستارا به طور مرتب به میزبانی شهرستان آستارا برگزار شود.
از ابتدای سال جاری تا پایان آذرماه 95 میلیون و 226 هزار و 250 دلار انواع محصولات کشاورزی از طریق گمرک زمینی شهرستان آستارا به کشورهای خارجی صادر شده است.
شهرستان بندری آستارا با 86 هزار نفر جمعیت در شمال غربی استان گیلان واقع شده و به علت قرار گرفتن در نوار مرزی جمهوری آذربایجان، از مبادی مهم صادرات و واردات کشور و نیز تردد اتباع خارجی محسوب می شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار