سرمایه گذاری کانون جهانگردی و اتومبیلرانی در باداب سورت

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در بخش دیگری از سخنانش به قرارداد کانون با استاندار مازندران برای ساخت تاسیسات گردشگری در منطقه ˝باداب سوت˝ خبر داد.

کد مطلب: ۴۴۹۷۳۸
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا-مازندران، ابوالقاسم ایرجی با اشاره به سرمایه‌گذاری در تعدادی از بناها و کاروانسراهای تاریخی با هدف تبدیل آن‌ها به مراکز اقامتی و جلب مشارکت سرمایه‌گذار داخلی و خارجی، اظهار کرد: ساخت هتل زمان زیادی را صرف می‌کند، برای همین تصمیم گرفتیم با انتخاب بناهای تاریخی ضمن مرمت و نگهداری آنها، به ظرفیت اقامتی کشور اضافه کنیم.

وی با اشاره به مشکلات بانکی ایران برای سرمایه گذاران خارجی به خاطر تحریم‌ها، اظهار کرد: تا وقتی مساله برجام حل نشود انتقال منابع مالی به ایران مشکل است. ما باید از طریق سازمان سرمایه‌گذاری خارجی و بانک مرکزی بازگشت سرمایه را برای آنها محقق کنیم. برای همین تا آن زمان کانون کار را معطل نمی‌گذارد و شروع به سرمایه‌گذاری کرده است.

ایرجی در ادامه گفت: برای جلب سرمایه‌گذار کشور خاصی مورد نظر ما نیست، اما قرار است بسته سرمایه‌گذاری در این بناها را در اسپانیا ارائه کنیم. قبلا هم با ایتالیایی‌ها صحبت کردیم. با فرانسوی‌ها مذاکره داشتیم و شرایط کلی بررسی شد. ما در کاشان به انتخاب آنها کمک کردیم و چینی‌ها را که قصد دارند هتل در ایران بسازند هدایت کرده‌ایم.

مدیرعامل کانون جهانگردی و اتومبیل‌رانی در بخش دیگری از سخنانش به قرارداد کانون با استاندار مازندران برای ساخت تاسیسات گردشگری در منطقه "باداب سوت" خبر داد و افزود: تفاهم انجام شده، تشریفات انتقال بین سازمان جنگل‌ها و اداره میراث فرهنگی و صنایع دستی این استان در حال انجام است تا کانون امکانات گردشگری را ایجاد کند.

وی در پاسخ به اعتراض خبرنگاران درباره تخریب محیط طبیعی باداب سوت و کنار گذاشتن جامعه محلی با اجرای چنین طرحی اظهار کرد: بنایی که قرار است در این منطقه ساخته شود باید با محیط و طبیعت تطبیق داشته باشد، ضمن آنکه سازمان جنگل‌ها به همین راحتی مجوز ساخت نمی‌دهد.

او با رد هرگونه امکانات مورد نیاز گردشگران در منطقه باداب سوت بیان کرد: در این منطقه غیر از چند وانت نیسان امکانات دیگری برای مسافران در خدمت نیست. ماهم در اجرای پروژه‌هایمان از ظرفیت جامعه محلی حتما استفاده می‌کنیم، ولی فکر می‌کنیم امکانات حال حاضر در این منطقه مناسب گردشگران نیست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار