کنگره ملی ۳۶۰۰۰ شهید دانش آموز/

شهید رضا سلیمانی ابهری/مزین شدن منزل پدری اش به حسینیه با نام ایشان

به مناسبت برگزاری کنگره ملی 3600 شهید دانش آموز در تبریز، خبرگزاری پانا برای ارج نهادن به مقام این شهیدان جزئیات مربوط به زندگی شهید شاخص رضا سلیمانی ابهر را انتشار کرده است.

کد مطلب: ۴۴۹۳۲۴
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا از اذربایجان شرقی، شهید رضا سلیمانی فرزند نبی الله در تاریخ ۲۸/۶/۱۳۴۷ در شهر ابهر در خانواده ای مذهبی و فرهنگی بدنیا آمد . بعد از گذراندن دوران کودکی پا به مدرسه گذاشت و در دبستان ابن سینا تحصیلات ابتدایی را پشت سر نهاد ؛ سپس در مدرسه راهنمایی امیر کبیر و پس از آن در دبیرستان دکتر شریعتی به ادامه تحصیل پرداخت .

در ایام تحصیل چندین بار بعنوان شاگرد اول و ممتاز از مدرسه و معلمین خود جایزه دریافت نمود و چون از نعمت صوت خوش برخوردار بود ضمن آموزش تجوید و قواعد قرائت و نیز احکام و اصول عقاید و حدیث ، در جلسات مذهبی در مسابقات مختلف قرآن شرکت کرده و چندین بار در مسابقات استانی مقام ممتازی را کسب نمود . او اهل مطالعه بود و مطالعه کتابهای مذهبی را دوست داشت ، نماز و روزه و دعاهای کمیل و توسل او ترک نمی شد ، شجاع - درسخوان - مهربان - دلسوز و خوش خلق بود و به مال دنیا ارزشی قائل نبود .

در سال ۱۳۶۲ اولین بار در جبهه جنگ شرکت کرد. بعد از آن فعالیتهای خود را در زمینه های فرهنگی و هنری از جمله فعال کردن انجمن اسلامی دبیرستان و اجرای تئاتر و سرود و مطالعات آثار شهید مطهری متمرکز نمود و با فعالیت در پایگاه بسیج به گشت شبانه، آموزش قرآن ، راه اندازی حلقه های معرفتی و برپایی مر اسم دعای کمیل و توسل در مسجد باب الحوائج اهتمام ورزید و با بهره گیری از اساتید به تقویت مبانی اعتقادی و عرفانی پرداخت و وقتی که خود را آماده شرکت در کنکور و امتحانات سال چهارم دبیرستان می نمود ،احساس تکلیف کرد که باید بفرمان امام در جبهه حضور یابد ، بالاخره به آرزوی نهایی خود نائل و در تاریخ ۱۲/۲/۱۳۶۵ در جبهه فاو در ادامه عملیات والفجر ۸ به دیدار یار شتافت و پیکر مطهرش بعد از تشییع در گلزار شهدای ابهر بخاک سپرده شد و پدر ایشان بعد از شهادت فرزند، منزل خود را تبدیل به حسینیه شهید رضا سلیمانی می نمایند.

کنگره ملی 36000 شهید دانش آموز و شهیده شاخص ایران قربانی، 11 بهمن ماه در محل تالار معلم تبریز برگزار خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار