در گفت‌وگو با پانا عنوان شد؛

فروش متادون در برخی مراکز ترک اعتیاد/ کمبود نظارت بر کمپ‌ها

عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با انتقاد از فروش متادون در برخی مراکز ترک اعتیاد گفت: نظارت بر عملکرد کمپ های ترک اعتیاد به درستی انجام نمی شود.

کد مطلب: ۴۴۹۱۱۲
لینک کوتاه کپی شد

سلیمان عباسی در گفت و گو با خبرنگار اجتماعی پانا، درخصوص نظارت بر عملکرد کمپ‌ های ترک اعتیاد اظهار داشت: با توجه به اینکه جمعیت معتادان کشور رو به افزایش بوده بنابراین این افزایش آمار مصرف کنندگان نگران کننده است که باید علاوه بر فعالیت کمپ های استاندارد، نظارت بر عملکرد این مراکز نیز صورت بگیرد.


عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس با بیان اینکه نظارت بر عملکرد کمپ ها به درستی انجام نمی شود، گفت: برای ترک اعتیاد علاوه بر کمپ هایی که مجوز بهزیستی دریافت می کنند، مطب هایی نیز در این زمینه فعال هستند اما دیده شده که برخی کمپ‌ های ترک اعتیاد توسط گروه معتادان گمنام اداره می ‌شوند.


وی در ادامه خاطرنشان کرد: برخی از افرادی که خود زمانی درگیر اعتیاد بوده و مصرف کننده بوده اند بعد از ترک اعتیاد کمپ تأسیس می کنند که این افراد در اداره این مراکز موفق تر هستند چرا که می توانند شرایط افراد معتاد را درک کنند.


این نماینده مجلس درباره فروش متادون نیز گفت: در حال حاضر هیچ مرکز مجازی اقدام به فروش متادون نمی کند اما هستند برخی مراکز ترک اعتیاد که به فروش متادون برای درمان معتادان اقدام می کنند و فعالیت این مراکز غیرمجاز به شمار می رود.


عباسی به شرایط معتادان بهبود یافته نیز اشاره کرد و گفت: در بحث ترک اعتیاد و جلوگیری از اعتیاد مجدد نیازمند فرهنگسازی درون خانواده ها هستیم از طرفی باید فضا بگونه ای فراهم شود که به روند زندگی فرد بهبودیافته پس از بازگشت از اعتیاد لطمه ای وارد نشود. در واقع معتقد هستیم اگر بحث اشتغال، معیشت و وضعیت اقتصادی این افراد و خانواده آن ها توجهی نشود در بحث ترک اعتیاد موفقیتی نخواهیم داشت.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار