سرپرست سازمان گردشگری شهرداری تبریز:
محوریت بودجه سال آینده تبریز، آماده سازی شهری برای سال ۲۰۱۸ خواهد بود
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز گفت: همت و تلاش مجموعه شهرداری و شورای اسلامی شهر تبریز سوق دادن محوریت بودجه سال آینده شهر جهت آماده سازی تبریز برای سال ۲۰۱۸ خواهد بود.
به گزارش خبرنگار پانا از آذربایجان شرقی، رضا خلیلی در مصاحبه با خبرنگاران گفت: انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ فرصتی مهم و سکوی پرش تبریز به سمت توسعه و کسب درآمدهای پایدار شهری خواهد بود.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز همچنین برنامه ریزی برای توسعه زیرساختهای گردشگری شهر را دغدغه مسئولان شهری برشمرد و افزود: بر این اساس بسیاری از پروژه ها در جهت توسعه زیرساختهای گردشگری و همچنین آمادگی عناصر و اجزای مورد نیاز تبدیل شهر به یک مرگز گردشگرپذیر اجرایی خواهند شد.
خلیلی با ذکر اینکه ۵۳درصد گردشگران ورودی به تبریز از مسیر هوایی وارد شهر می شوند گفت: ورود بیش از نصف گردشگران به تبریز از طریق پرواز و خط هوایی ضرورت توسعه فرودگاه تبریز به بزرگترین فرودگاه منطقه را دوچندان نموده است و در این راستا علاوه بر توسعه فرودگاه تبریز باید با ارائه مشوق هایی شرکت های بزرگ هواپیمایی و ایرلاینها را برای ایجاد خطوط و دفتر هواپیمایی در تبریز ترغیب نماییم.
وی با اشاره به پتانسیل ها و مزیت های تبریز برای جذب گردشگر اظهار داشت: از مزیت های تبریز همسایگی و هم مرز بودن با کشورهایی نظیر عراق، ترکیه، جمهوری خودمختار نخجوان، آذربایجان، ارمنستان و گرجستان می باشد که این کشورها ظرفیت های بالقوه برای جذب گردشگر به تبریز را دارا می باشند.
سرپرست سازمان گردشگری شهرداری تبریز همچنین با اعلام اینکه جاذبه های تاریخی و فرهنگی عامل ورود ۴۰ درصد از گردشگران به تبریز می باشد گفت: در کنار این عامل وجود آب و هوای مناسب در طول فصول مختلف بخصوص فصول گرم سال انگیزه اصلی ۴۰درصد دیگر از گردشگران ورودی به تبریز راتشکیل می دهد.
خلیلی در ادامه با اشاره به تشکیل کارگروه گردشگری ۲۰۱۸ تبریز گفت: اولین جلسه این کارگروه با تقسیم وظایف بین سازمان میراث فرهنگی و شهرداری تبریز برگزار شد و بر اساس تصمیم صورت گرفته بحث های نظری و نرم افزاری و سیاست گذاری بر عهده سازمان میراث فرهنگی و بحث سخت افزاری و اجرایی نیز به شهرداری تبریز محول شده است.
وی با اشاره به برنامه شهرداری تبریز درخصوص برندسازی گردشگری در این شهر گفت: بازاریابی گردشگری و استفاده از ظرفیت بسیار بالای بخش خصوصی در این امر در کنار بحث برندسازی در تبریز بسیار ضروری می باشد.
خلیلی با اشاره به اینکه اتفاقات و رویدادهای بزرگی در سال ۱۳۹۴ در شهر تبریز بوقوع پیوست گفت: حضور و سخنرانی شهردار تبریز به عنوان نماینده شهرداران شهرهای اسلامی در مقر سازمان ملل، انتخاب تبریز به عنوان دبیرخانه اطلس شهرهای اسلامی، انتخاب تبریز به عنوان زیباترین و توسعه یافته ترین شهر کشور، عضویت شهرداری تبریز در شورای جهانی صنایع دستی و در نهایت انتخاب تبریز به عنوان پایتخت نگارگری اسلامی از جمله اتفاقات مهمی بود که در سال جاری اتفاق افتاد.
وی یادآور شد: همانطور که کسب این عناوین در سایه همدلی و همکاری های مشترک حاصل شده است از این پس و برای ارتقای جایگاه جهانی تبریز و رسیدن به استانداردهای جهانی تا سال ۲۰۱۸ باید همکاری های مشترک بین نهادهای دولتی و غیر دولتی و بخش خصوصی حاصل شود.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز با اشاره به سخن استاندار آذربایجان شرقی در خصوص ا ینکه شهرداری تبریز یار و همراه دستگاههای اجرایی و دانشگاههای استان در برگزاری همایش های مختلف بود گفت: تغییر سیمای شهری تبریز و سرمایه گذاری گسترده در زیرساختهای شهری از برکات انتخاب شهر به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ خواهد بود و در این زمینه شاهد همدلی و اراده جمعی نهادها و سازمان های خدمتگذار هستیم.
سرپرست سازمان توسعه گردشگری شهرداری تبریز افزود: در سایه همدلی و همگرایی بوجود آمده در بین مدیران شهری، شورا، شهروندان و مدیران دستگاههای اجرایی شهر تبریز در چند سال اخیر قدم در مسیر توسعه گذاشته است.
وی با اشاره به آمارهای جهانی گردشگری اظهار داشت: سهم کشورمان از یک میلیارد و ۱۳۵ میلیون گردشگر جهانی کمتر از ۴۴صدم درصد بوده است وهمچنین کشورمان علی رغم داشتن جاذبه های مختلف گردشگری از کل درآمد یک میلیاردو ۲۶۱ میلیون دلاری گردشگری دنیا رقم بسیار پایینی جذب کشور می شود.
خلیلی با اشاره به اینکه در سال ۲۰۱۴ میلادی ۵ میلیون گردشگر وارد کشورمان شدند گفت: این رقم با مد نظر قرار دادن اینکه کشورمان از لحاظ میراث طبیعی تمدنی در رده پنج و ده کشور اول دنیا قرار دارد رقم بسیار پایینی می باشد.
وی همچنین گفت : از ۱ میلیارد و ۳۵ میلیون نفر گردشگری که در سال ۲۰۱۴ سفر کرده اند ، کشور ما تنها توانسته ۵ میلیون نفر آن را جذب کند ، سال ۲۰۱۸ فرصت مناسبی است که بتوانیم ورود گردشگری خارجی به کشورمان به ویژه به تبریز را افزایش دهیم.
وی با اشاره به پارامترهای انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در سال ۲۰۱۸ خاطر نشان کرد:وجود ۲۰ درصد آثارتاریخی ثبت جهانی کشور در این شهر ، وجود چند صد اثر تاریخی ثبت ملی ، قدمت ۳ هزار و ۵۰۰ ساله ، پاکیزگی شهر ، وجود طرح جامع گردشگری تبریز و چندین عنوان دیگر باعث شده است که تبریز به عنوان کاندیدای گردشگری شهرهای اسلامی مطرح شود.
خلیلی با اشاره به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی گفت: خوشبختانه این اتفاق قبل از تنظیم بوده جال آینده شهر اتفاق افتاد و به همین دلیلی اعضای شورا و شهرداری تبریز با همدلی و وفاقی که دارند به دنبال محوریت دادن به انتخاب تبریز به عنوان پایتخت گردشگری شهرهای اسلامی در بودجه سال آینده هستند.
ارسال دیدگاه