انتقاد شهردار قم از برخورد دوگانه با پروژه منوریل

شهردار قم ضمن انتقاد از برخوردهای دوگانه با پروژه منوریل گفت: نمی‌توان این پروژه را زیر خاک کرد ولی می‌توان از آن در مباحث توریستی و تکمیل‌کننده مباحث ترافیکی بهره برد.

کد مطلب: ۴۴۱۸۹۶
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از قم، سید مرتضی سقائیان‌نژاد با اشاره به اجرای پروژه منوریل در قم اظهار داشت: باید در زمان خودش در مورد پروژه منوریل بحث می‌شد و متأسفانه اشتباهی که ما در این پروژه مرتکب شده‌ایم برخورد مطلق صفر تا صدی با این پروژه است ولی مهم این است امروز منوریل در قم وجود دارد و یک واقعیت است.

وی برنامه‌ریزی دقیق برای پیشبرد این پروژه را مدنظر قرارداد و افزود: باید برای این واقعیت برنامه داشت تا به نفع مردم باشد، شاید نتوان تا چند سال به عنوان المانی برای حمل‌ونقل از آن استفاده نمود ولی می‌توان از این واقعیت در مباحث توریستی و تکمیل‌کننده مباحث ترافیکی بهره برد.

شهردار قم برخوردهای مطلق با این پروژه را نادرست خواند و تأکید داشت: هزینه‌های زیادی برای این پروژه انجام‌شده و نمی‌توان آن را زیر خاک کرد، باید از این هزینه‌ها کمال استفاده را ببریم و درعین‌حال باید امید را هم در دل مردم زنده نگه داشت.

وی تصریح کرد: ما نباید فقط الآن را در نظر بگیریم و بنده معتقدم این پروژه بسیار خوبی در جذب توریست است و ما هم با برنامه‌ریزی به دنبال آن هستیم.

در حال شناسنامه‌دار کردن زمین‌های بلوار پیامبر اعظم(ص) هستیم

سقائیان‌نژاد در بخش دیگری از سخنانش به پروژه بلوار پیامبر اعظم(ص) اشاره کرد و گفت: متأسفانه برخی در مورد این پروژه اذعان دارند که گسست بافتی ایجاد کرده است و این در شرایطی است که چه طور دیوارهای بتنی خط‌های راه‌آهن در مرکز شهر در کنار ایجاد اثرات تخریبی در منظر شهرسازی و جداسازی مناطق شهری، ایجاد گسست بافتی نیست.

وی این پروژه را بسیار خوب ارزیابی کرد و بیان داشت: متأسفانه طولانی شدن پروژه باعث ایجاد این‌گونه حرف و حدیث‌ها شده ولی باید این بلوار به عنوان بلوار تمدنی استفاده شود و سبک زندگی دوران نظام جمهوری اسلامی در این بلوار دیده شود.

شهردار قم ادامه داد: دید ما به این بلوار اصلاً ناامیدانه نیست و می‌تواند یک پروژه خوب تمدنی باشد به شرطی که خودمان کاربری آن را به سمتی پیش ببریم که تداعی‌کننده نظر مردم باشد.

وی به اقدامات اخیر در این پروژه اشاره کرد و اظهار داشت: هم‌اکنون در حال شناسنامه‌دار کردن زمین‌های این بلوار هستیم و در شرایطی که این پروژه می‌توانست بیش از ۱۰۰۰ میلیارد تومان ارزش افزوده برای شهرداری ایجاد کند به علت طولانی شدن این ارزش افزوده کاهش‌یافته که شهرداری در حال آماده سازی و برنامه‌ریزی سریع در مورد آن است.

احداث چهار هتل در قم

سقائیان‌نژاد در ادامه مذاکره با سازندگان چهار هتل را مدنظر قرار داد و گفت: هم‌اکنون در حال مذاکرات جدی با آن‌ها هستیم که اگر یکی از آن‌ها وارد میدان ساخت شود مطمئن باشید بستر برای ادامه سرمایه‌گذاری‌ها هم ایجاد خواهد شد و ما برای آن‌ها شرایطی را ایجاد کرده‌ایم که قابل‌تحمل باشد به نحوی که قیمت زمین محاسبه می‌شود ولی بعد از بهره‌برداری، پول آن از سازندگان هتل دریافت می‌شود که این شرایط را برای آن‌ها استثنایی کرده است.

وی در پایان معیار قیمت‌گذاری در بلوار پیامبر اعظم(ص) را کار‌شناسی دانست و گفت: قبلاً اظهاراتی در مورد قیمت‌های گران در این بلوار شده است که هم‌اکنون دیگر قیمت ۱۲ میلیون برای آن وجود ندارد و ما شرایطی را رقم زده‌ایم که سرمایه‌گذار بر اساس قیمت کار‌شناسی و با تسهیلات ویژه بتواند در آنجا سرمایه‌گذاری کند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار