پیش بینی تحقق بیمه صددرصدی محصول گندم پاییزه در پلدشت

مدیر جهاد کشاورزی پلدشت گفت: پیش بینی می شود در سال زراعی جاری سطح بیمه محصول گندم پاییزه نسبت به سطح زیر کشت آن ، بیش از 100 درصد تحقق یابد.

کد مطلب: ۴۳۴۰۶۲
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا آذربایجان غربی، قاسم تاروردی زاده در جلسه بیمه محصولات کشاورزی با اشاره به اینکه برنامه سطح ابلاغی این شهرستان در کشت گندم آبی ودیم 6600 هکتار بوده است افزود: براساس پیش بینی های انجام شده این رقم به 8600 هکتار رسیده که در این راستا 3000 هکتار گندم آبی و 546 هکتار گندم دیم جمعا به مساحت 8468.5 هکتار یعنی معادل 129 درصد برنامه ابلاغی و 98.5 درصد سطح زیر کشت نسبت به بیمه کردن محصولات اقدام شده است.


مدیر جهاد کشاورزی پلدشت اظهار کرد: با توجه به اینکه مهلت بیمه محصولات کشاورزی تمدید شده است، پیش بینی می شود بیش از 100 درصد محصولات زیر چتر حمایت صندوق بیمه قرار بگیرد.


وی علت به موقع بیمه نشدن محصولات در سال جاری از سوی بهره برداران را عدم پرداخت به موقع غرامت خسارت وارده به کشاورزان در سال‌های گذشته عنوان کرد.


وی ابراز امیدواری کرد: با زحماتی که همکاران جهاد کشاورزی در مدیریت، مراکز و کارگزاران صندوق بیمه محصولات کشاورزی متحمل می شود و با تامین به موقع اعتبارات و پرداخت به موقع خسارت؛ کشاورزان نسبت به سنوات گذشته در امر بیمه راغب‌تر شوند.


تاروردی زاده مبلغ کل خسارت گندم آبی و دیم در سال گذشته را 7300 میلیون ریال عنوان کرد و گفت: کل مبلغ فوق به حساب بهره برداران خسارت دیده دارای بیمه نامه واریز شده است.


تاروردی زاده اظهارکرد: شهرستان پلدشت همه ساله با انواع خسارت از قبیل سیل، تگرگ، سرما، خشکسالی و بادهای گرم مواجه بوده و خسارت هنگفتی به کشاورزان وارد می شود.


مدیر جهاد کشاورزی پلدشت ادامه داد: در این راستا مدیریت جهاد کشاورزی شهرستان به صورت متوالی در طی سه سال گذشته مقام برتر در سطح استان در ترویج بیمه محصولات کشاورزی را به خود اختصاص داده که این اقدامات از قبیل ارتباط رادیویی، ارسال پیامک، اختصاص 10 دقیقه اول تمام کلاس های ترویجی به مسائل عمومی از جمله بیمه محصولات کشاورزی و دامی، اسکان کارگزاران بیمه در مراکز خدمات جهاد کشاورزی، حضور در همایش دهیاران بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار