معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس خبر داد:

پیشرفت 85 درصدی فعالیت های سوادآموزی فارس در سال جاری

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس گفت: بالغ بر 85 درصد حجم ابلاغی سواد آموزی فارس ، تا هفته اول آذرماه انجام شد.

کد مطلب: ۴۳۴۰۲۷
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش پانا از فارس،عیسی ملک پور در گردهمایی کارشناسان سوادآموزی قطب جنوب فارس گفت:با تلاش جمعی همکاران در آموزش و پرورش و واحدهای سوادآموزی و براساس آخرین آمار استخراج شده از سامانه سوادآموزی، بالغ بر 85 درصد حجم ابلاغی سواد آموزی فارس تحت پوشش قرار گرفت.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش فارس با توجه به راهکارهای عملی برای جذب سوادآموزان گفت:بالغ بر 15 هزار سوادآموز مردودی و ترک تحصیل در سال 93 در سامانه موجود می باشد که با تحت پوشش بردن این سوادآموزان،بالای حجم ابلاغی فعالیت می کنیم.

وی با اشاره به اجرای طرح های موفق در سوادآموزی گفت:طرح هایی همچون اولیای بی سواد دانش آموزان،گروه سنی 20-10 ساله،معلم سوادآموز،آموزش خواندن با خانواده،طرح آموزش کشاورزان در گروه سنی 60-10 ساله و مراکز یادگیری محلی در استان در حال اجراست و امیدواریم که در این مدت زمان کوتاه بتوانیم 15 در صد باقی مانده را قبل از پایان آذرماه تحت پوشش دوره های سوادآموزی ببریم.

مدیر آموزش و پرورش شهرستان فیروزآباد نیز با تاکید بر اهمیت سواد و سوادآموزی گفت:سوادآموزی از کارهای با ارزش و پر اجری می باشد که در آموزه های دینی هم سفارش زیادی به آن شده است.

علی قائدی با اشاره به عملکرد خوب مسوولین سوادآموزی در قطب جنوب فارس گفت:تا امروز بالغ بر 1000 سوادآموز را در تمامی دوره های تحصیلی تحت پوشش برده ایم که این آمار تنها 70 در صد حجم ابلاغی اختصاص یافته به این شهرستان می باشد وامیدواریم تا پایان مهلت ثبت نام سوادآموزان،بتوانیم سوادآموزان بیشتری را تحت پوشش ببریم و نام فیروزآباد را همچون سالهای گذشته بر قله رفیع فارس بالا ببریم.

گفتنی است، این گردهمایی یک روزه ، باحضور کارشناسان سواد آموزی شهرستان های بیرم، قیر و کارزین، خنج، لارستان، کوار، گراش ، اشکنان، علا مرودشت، مهر، گله دار، لامرد ، میمند و اوز، و به میزبانی فیروز آباد برگزار شد.

برگزاری دوره توجیهی سامانه سواد آموزی برای کارشناسان سواد آموزی شهرستان ها و مناطق قطب جنوب فارس ، با هدف آشنایی با آخرین تغییرات این سامانه و مراحل تشکیل حوزه امتحانی و تولید گزارش از سامانه یاد شده از مهمترین برنامه های این همایش یک روزه بود.

همچنین در این گردهمایی ،در قالب دوره توجیهی ، آموزش دهندگان شهرستان فراشبند،با مراحل تدریس و آموزش بزرگسالان در فرآیند آموزش آشنا شدند.

لازم به ذکر است ،شهرستان ها و مناطق قطب جنوب فارس ، از سهمیه ابلاغی 7 هزارو 450 نفری ،با تحت پوشش قرار دادن بیش از 6 هزار و 300 سواد آموز در دوره های مختلف سواد آموزی ، بیش از 87 در صد حجم ابلاغی خود را تحت پوشش برده اند که در این زمینه از قطبهای موفق استان می باشند .

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار