تقویت توانمندی سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی

شیراز (پانا) -  کارشناس مسئول سواد آموزی نی ریز از افتتاح اولین مرکز یادگیری محلی با عنوان "نیایش" در روستای قلعه بهمن نی ریز خبر داد و افزود: مراکز یادگیری محلی به نوعی فرد را در زمینه های مختلف توانمند می‌سازد.

کد مطلب: ۸۰۰۷۸۵
لینک کوتاه کپی شد
تقویت توانمندی سوادآموزان در مراکز یادگیری محلی سوادآموزی

طیبه حدادی در مراسم گشایش این مرکز با بیان اینکه در اسناد بالا دستی به یادگیری محلی توجه شده است، اظهار کرد: این مهم در کلام نورانی قرآن، امام راحل و مقام معظم رهبری و مصوبات سواد آموزی پشتیانی و مصوبات هیات دولت به آن توصیه شده است .
معاون توسعه وپشنیبانی اداره آموزش و پرورش نی ریز نیز ضمن تقدیر از تلاش های حوزه سواد آموزی و آموزشیاران اظهار داشت: هدف از یادگیری محلی آن است که علاوه بر آموزش سواد و تقویت سواد در دوره‌های تحکیم و انتقال ،یکسری مهارت‌های زندگی را به سوادآموزان آموزش دهیم .
مجید منفرد نی ریزی با بیان اینکه مهارت سبک زندگی، آموزش خواندن قرآن، چگونگی زندگی در محیط زیست، بهداشت محیط، مهارت با هم زندگی کردن از جمله مواردی است که در یادگیری محلی آموزش داده می شود، تصریح کرد: یادگیری محلی به نوعی فرد را در زمینه های مختلف توانمند می‌سازد .

این مقام مسئول با بیان اینکه اکثر سواد آموزان بر این معتقد هستند که هر مقدار سواد آنها ارتقا یابد مشکلات آنها در برخورد با مسائل کمتر خواهد بود، افزود: ما هر مقدار تلاش کنیم که تعلیم و تربیت را در سطح شهرستان توسعه داده و افراد باسوادی داشته باشیم به تبع آن مشکلات کمتری در حوزه اجتماعی خواهیم داشت .
نزدیک به 96 درصد از جمعیت گروه سنی 10 تا 49 سال استان فارس باسواد هستند و این استان در گروه سنی 6 سال و بالاتر،با487 هزار و 356 نفر با سواد رتبه هشتم کشور را در زمینه با سوادی دارد.

در واقع 88.8 درصد از کل جمعیت 6 سال و بالاتر استان فارس باسواد هستند. معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش فارس، امسال 13 هزار و 720 سوادآموز را تحت پوشش قرار داده است، به طوریکه بیش از 100 درصد سهمیه‌ی ابلاغی کشور ،سوادآموز تحت پوشش قرار داده‌ است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار